مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,962
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,020
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر بخشی آموزش کارگاهی بر میزان اعتماد به نفس دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 119

چکیده

 سابقه و هدف: اعتماد به نفس یک احساس ظریف و دقیق است که در بهداشت جسمی و روانی افراد بسیار موثر بوده و به عنوان یکی از زمینه های آسیب پذیری نسبت به افسردگی مد نظر قرار می گیرد.هدف از این مطالعه ارتقاء اعتماد به نفس دانشجویان با استفاده از کارگاه آموزشی است.مواد و روش ها: در پژوهش حاضر که یک مطالعه آزمایشی با تخصیص تصادفی بلوکی است, 106 نفر از دانشجویان (54 نفر گروه آزمایش و 52 نفر گروه شاهد) شرکت کردند. برای گروه آزمایش 6 ساعت آموزش به روش کارگاهی برگزار گردید. پرسشنامه اعتماد به نفس آیزنک در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون و نیز یک ماه پس از کارگاه به عنوان پیگیری اجرا شده و در نهایت, میانگین نمره اعتماد به نفس در هر دو گروه قبل و بعد از مداخله محاسبه شد. نتایج: میانگین نمره اعتماد به نفس در گروه آزمایش از 20.50 در پیش آزمون به 23.22 در پس آزمون افزایش یافت (P=0.001). همچنین, میانگین نمره آزمون یک ماه پس از برگزاری کارگاه در مرحله پیگیری به 22.60 رسید که نشان دهنده افزایش معنی داری در میزان اعتماد به نفس در مرحله پیگیری است (P=0.001), در حالی که در گروه شاهد این اعداد از 21.29 در پیش آزمون به 21.24 در پس آزمون کاهش یافت. همچنین میانگین نمره آزمون در مرحله پیگیری به 21.27 رسید و تغییر معنی داری در نمره اعتماد به نفس مشاهده نشد.نتیجه گیری: نتایج حاصل از تحقیق, بیان گر آن است که کارگاه آموزشی ارتقا اعتماد به نفس تاثیر مثبتی بر میزان اعتماد به نفس دانشجویان داشته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیدی، عبداله، اکبری، حسین، و جدی آرانی، طیبه سادات. (1390). بررسی اثر بخشی آموزش کارگاهی بر میزان اعتماد به نفس دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان. فیض، 15(2 (پی در پی 58))، 115-119. SID. https://sid.ir/paper/468857/fa

    Vancouver: کپی

    امیدی عبداله، اکبری حسین، جدی آرانی طیبه سادات. بررسی اثر بخشی آموزش کارگاهی بر میزان اعتماد به نفس دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان. فیض[Internet]. 1390؛15(2 (پی در پی 58)):115-119. Available from: https://sid.ir/paper/468857/fa

    IEEE: کپی

    عبداله امیدی، حسین اکبری، و طیبه سادات جدی آرانی، “بررسی اثر بخشی آموزش کارگاهی بر میزان اعتماد به نفس دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان،” فیض، vol. 15، no. 2 (پی در پی 58)، pp. 115–119، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/468857/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button