Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,659
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

476
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل یادگیری معنادار دانشجویان در تبدیلات لاپلاس

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر به منظور یافتن مفاهیم تشکیل دهنده تبدیلات لاپلاس و رابطه بین آنها جهت ارائه مناسب آموزش این مبحث و یادگیری معنادار دانشجویان انجام گرفته است.روش: این پژوهش از نوع بنیادی به شمار می آید. جامعه آماری تحقیق کلیه دانشجویان رشته های علوم پایه و فنی - مهندسی دانشگاه آزاد نجف آباد در سال تحصیلی 90-89 است. با استفاده از نمونه گیری تصادفی خوشه ای 108 دانشجو انتخاب و در آزمون شرکت کردند. مطابق با سطوح یادگیری بلوم, جدول هدف - محتوا تنظیم و سوالات آزمون بر اساس این جدول طراحی گردید. روایی سوالات آزمون توسط سه نفر از اساتیدی که تجربه تدریس مبحث مربوطه را داشتند, مورد تایید قرار گرفت. پایایی این سوالات با توجه به آلفای کرونباخ (0.817) برای هماهنگی درونی سوالات مورد بررسی قرار گرفت. سپس مدل ساختاری مفاهیم تشکیل دهنده مبحث تبدیلات لاپلاس و روابط بین آنها مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها: آنالیز داده ها نشان داد که اثرات مستقیم بین مولفه های دانش تعاریف و دانش قوانین (p<0.05), دانش تبدیل معکوس و قضایای تکمیلی (p<0.05), دانش تبدیل معکوس و کاربردها (p<0.05)؛ و قضایای تکمیلی و کاربردها (p<0.05) معنادار است.نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان می دهند که برای رسیدن به یادگیری معنادار توجه به ارتباط این مفاهیم و به خصوص مفهوم کاربردها حائز اهمیت است, زیرا زمانی یادگیری به شکل معنادار صورت می گیرد که بتوان مفاهیم یاد گرفته شده را به صورت کاربردی و عملی استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امینی فر، الهه، و بهاءلو هوره، کبری. (1391). مدل یادگیری معنادار دانشجویان در تبدیلات لاپلاس. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 8(26)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/471306/fa

    Vancouver: کپی

    امینی فر الهه، بهاءلو هوره کبری. مدل یادگیری معنادار دانشجویان در تبدیلات لاپلاس. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1391؛8(26):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/471306/fa

    IEEE: کپی

    الهه امینی فر، و کبری بهاءلو هوره، “مدل یادگیری معنادار دانشجویان در تبدیلات لاپلاس،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 8، no. 26، pp. 0–0، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/471306/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا