مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

566
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

257
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و مقایسه شیوه آموزش تفکر نزد فرید الدین عطار و متیو لیپمن

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 23

چکیده

 این پژوهش درصدد پاسخ به این پرسش است که, «آموزش تفکر» و شیوه آموزش دوسویه در میان بزرگان فرهنگ ساز ایرانی مغفول بوده است یا نظایری دارد؟ با بررسی شیوه گفت و گوی دوسویه فریدالدین عطار در منطق الطیر و مقایسه آن با مؤلفه های «آموزش تفکر» متیو لیپمن, مشاهده شد که شیوه آموزشی عطار در قرن هفتم به شیوه آموزشی متیو لیپمن در قرن حاضر بسیار نزدیک است. این مقایسه با تسامح از تعریف کودک در دیدگاه روان شناسان, که غالبا بین یک تا دوازده سال است, انجام شده است. کودک از دیدگاه عارفان انسانی خام و مبتدی است و این تعریف, نزدیک به تعریف «کودک, کودک است» در P4C است. همان طور که دیدگاه عطار و لیپمن در موضوع آموزش (فلسفه) و هدف آموزش (ارتقای تفکر و اتخاذ تصمیم آزادانه برای خود) شبیه به هم است در شیوه آموزش آن ها نیز شباهت زیادی دیده می شود. هر دو از قصه و گفت و گو در شیوه آموزش خود بهره برده اند و در روش هر دو, تعلیم تفکر و فلسفه موجب تغییر رفتار می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پناهی، مهین. (1390). بررسی و مقایسه شیوه آموزش تفکر نزد فرید الدین عطار و متیو لیپمن. تفکر و کودک، 2(1)، 3-23. SID. https://sid.ir/paper/471947/fa

    Vancouver: کپی

    پناهی مهین. بررسی و مقایسه شیوه آموزش تفکر نزد فرید الدین عطار و متیو لیپمن. تفکر و کودک[Internet]. 1390؛2(1):3-23. Available from: https://sid.ir/paper/471947/fa

    IEEE: کپی

    مهین پناهی، “بررسی و مقایسه شیوه آموزش تفکر نزد فرید الدین عطار و متیو لیپمن،” تفکر و کودک، vol. 2، no. 1، pp. 3–23، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/471947/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button