مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

879
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

809
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش داستان و عناصر آن در افزایش مهارت تفکر فلسفی دانش آموزان بر اساس رویکرد فلسفی متیو لیپمن

صفحات

 صفحه شروع 173 | صفحه پایان 196

چکیده

 در دوره معاصر خصوصاً دهه های اخیر بحث بر سر ارتقای کیفی آموزش کودکان بالا گرفته است. این موضوع ذهن بسیاری از ادیبان, فلاسفه, روان شناسان, جامعه شناسان و بسیاری از پژوهشگران را به خود مشغول ساخته است و در این زمینه نظریات متعدّدی نیز ارائه شده است. پس از پژوهش های بسیار عدّه زیادی از این اندیشمندان و پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که برای ارتقای تعلیم و تربیت در کودکان و ایجاد مهارت-های استدلالی پیچیده مبتنی بر تفکّر صحیح باید تغییری بنیادی در تألیف داستان های کودکان صورت گیرد. تعلیم و تربیت مؤثر کودک, یکی از پایه های اساسی تحکیم مبانی یک جامعه است و از برجسته ترین مکاتب تربیتی در زمینه ی تربیت کودک در دوران معاصر شیوه ی تفکر انتقادی و پرسشگرانه ی متیو لیپمن است که توانسته است با کمترین امکانات از تاثیر گذارترین گونه های تربیت را در مواجهه با اقشار گوناگون از جمله کودکان به کار گیرد. پژوهش حاضر قصد دارد با اقتباس از مبانی تربیتی لیپمن و روش آموزش فلسفه به کودکان چگونگی فرایند تعلیم و تربیت کودک را از منظر این مکتب و مشرب فکری تبیین کند. یافته های این پژوهش که به صورت توصیفی – تحلیلی بر مبنای داده های کتابخانه ای صورت گرفته است نشان می دهد که داستان ابزار بسیار مناسبی برای آموزش تفکر فلسفی در کودکان به حساب می آید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زندانی چاه اسماعیلی، امین، و احمدی، مسلم. (1399). بررسی نقش داستان و عناصر آن در افزایش مهارت تفکر فلسفی دانش آموزان بر اساس رویکرد فلسفی متیو لیپمن. پژوهشنامه اورمزد، -(51 )، 173-196. SID. https://sid.ir/paper/266696/fa

    Vancouver: کپی

    زندانی چاه اسماعیلی امین، احمدی مسلم. بررسی نقش داستان و عناصر آن در افزایش مهارت تفکر فلسفی دانش آموزان بر اساس رویکرد فلسفی متیو لیپمن. پژوهشنامه اورمزد[Internet]. 1399؛-(51 ):173-196. Available from: https://sid.ir/paper/266696/fa

    IEEE: کپی

    امین زندانی چاه اسماعیلی، و مسلم احمدی، “بررسی نقش داستان و عناصر آن در افزایش مهارت تفکر فلسفی دانش آموزان بر اساس رویکرد فلسفی متیو لیپمن،” پژوهشنامه اورمزد، vol. -، no. 51 ، pp. 173–196، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266696/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button