مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,665
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

754
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش به سبک چندرسانه ای و تاثیر آن بر یادگیری و یادداری ساختار دستوری زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 17

چکیده

 چندرسانه ای های آموزشی باعث تحول در روش های سنتی آموزش شده اند. اما تاثیرگذاری آن ها نیازمند دقت در طراحی آن ها بر اساس اهداف درس و توانایی های کاربران آن ها می باشد. در پژوهش حاضر, تاثیر چندرسانه ای آموزشی بر یادگیری و یادداری ساختار دستوری (گرامر) زبان انگلیسی مورد مطالعه قرار گرفته است. برای این منظور, نرم افزاری محقق ساخته برای آموزش گرامر طراحی شد و در گروه آزمایش مورد بررسی قرار گرفت و نتایج آن با کلاس های متداول مقایسه شد. جامعه آماری, دانش آموزان دختر پایه اول مقطع راهنمایی شهر تهران بودند که به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای, ابتدا منطقه 8 به صورت تصادفی انتخاب شد و سپس در یک مدرسه نمونه, دو گروه دانش آموز پایه اول راهنمایی, یک گروه به عنوان گروه آزمایش و یک گروه نیز به عنوان گروه گواه هر کدام مشتمل بر 55 دانش آموز انتخاب شدند. این پژوهش به روش شبه تجربی بوده و برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی بهره گرفته شده است. گروه گواه آموزش سنتی زبان را در کلاس درس گذراند و هم زمان, گروه آزمایش سه جلسه آموزش گرامر در سایت رایانه مدرسه با استفاده از نرم افزار محقق ساخته تجربه کرد. نتایج پژوهش نشان دهنده افزایش یادگیری و یادداری ساختار دستوری در سطح 0.05 در گروه استفاده کننده از چندرسانه ای آموزشی در مقایسه با گروه کنترل بود که این یافته ها در نهایت تاثیر چندرسانه ای را بر یادگیری و یادداری گرامر زبان انگلیسی را تایید می کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدی، سعید، و قبادی، الهام. (1391). آموزش به سبک چندرسانه ای و تاثیر آن بر یادگیری و یادداری ساختار دستوری زبان انگلیسی. فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، 4(11-12)، 9-17. SID. https://sid.ir/paper/472460/fa

    Vancouver: کپی

    اسدی سعید، قبادی الهام. آموزش به سبک چندرسانه ای و تاثیر آن بر یادگیری و یادداری ساختار دستوری زبان انگلیسی. فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران[Internet]. 1391؛4(11-12):9-17. Available from: https://sid.ir/paper/472460/fa

    IEEE: کپی

    سعید اسدی، و الهام قبادی، “آموزش به سبک چندرسانه ای و تاثیر آن بر یادگیری و یادداری ساختار دستوری زبان انگلیسی،” فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، vol. 4، no. 11-12، pp. 9–17، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/472460/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button