مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

982
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

843
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر استفاده از چند رسانه ای آموزشی بر میزان یادگیری و یادداری در درس فیزیولوژی

صفحات

 صفحه شروع 32 | صفحه پایان 38

چکیده

 مقدمه: گسترش فناوری های جدید فرآیند یاددهی- یادگیری را متحول ساخته است. از جمله این فناوری ها, به کارگیری چندرسانه ای های آموزشی در فرآیند تعلیم و تربیت است. هدف از اجرای این پژوهش, بررسی تاثیر استفاده از چندرسانه ای آموزشی بر میزان یادگیری و یادداری در درس فیزیولوژی رشته هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان بود.مواد و روش ها: در این پژوهش از طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان رشته هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان بودند که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس در دو کلاس 29 و 28 نفره حضور داشتند. ابزار مورد استفاده شامل آزمون های یادگیری (پیش آزمون با پایایی 0.90 و پس آزمون یادگیری 0.88 و با تایید روایی صوری توسط اساتید به عنوان متخصص موضوع), یادداری محقق ساخته (پایایی 0.88) و همچنین چندرسانه ای محقق ساخته (پایایی 0.83) و تایید متخصصان به عنوان روایی صوری) بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نسخه 16 و آزمون تی گروه های مستقل به همراه آزمون لوین استفاده شد.نتایج: یافته های این پژوهش نشان داد میزان یادگیری (آزمون لوین برابر با 0.968, با اطمینان 0.95 فرض برابری واریانس ها پذیرفته و در سطح 0.001 معنادار بود) و میزان یادداری (آزمون لوین برابر با 0.429, با اطمینان 0.95 فرض برابری واریانس ها پذیرفته شد و در سطح 0.001 معنادار بود) دانشجویانی که به شیوه چندرسانه ای, آموزش دیده اند, نسبت به دانشجویانی که به صورت سنتی آموزش دیده اند, بیشتر است.نتیجه گیری: با توجه به تاثیر چندرسانه ای آموزشی بر یادگیری و یادداری دانشجویان, به نظر می رسد استفاده از این شیوه آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی مفید است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارع، محمد، ساریخانی، راحله، ساریخانی، احسان، و بابازاده، مجید. (1394). بررسی تاثیر استفاده از چند رسانه ای آموزشی بر میزان یادگیری و یادداری در درس فیزیولوژی. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، 6(1)، 32-38. SID. https://sid.ir/paper/249911/fa

    Vancouver: کپی

    زارع محمد، ساریخانی راحله، ساریخانی احسان، بابازاده مجید. بررسی تاثیر استفاده از چند رسانه ای آموزشی بر میزان یادگیری و یادداری در درس فیزیولوژی. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)[Internet]. 1394؛6(1):32-38. Available from: https://sid.ir/paper/249911/fa

    IEEE: کپی

    محمد زارع، راحله ساریخانی، احسان ساریخانی، و مجید بابازاده، “بررسی تاثیر استفاده از چند رسانه ای آموزشی بر میزان یادگیری و یادداری در درس فیزیولوژی،” مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، vol. 6، no. 1، pp. 32–38، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/249911/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button