مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,485
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

759
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر چندرسانه ای محقق ساخته درس زبان انگلیسی بر یادگیری و یادداری در پایه اول راهنمایی

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 32

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر چندرسانه ای محقق ساخته بر یادگیری و یادداری درس زبان انگلیسی است. به این منظور محقق نرم افزاری طراحی و در گروه آزمایش مورد بررسی قرار داده است و نتایج آن با کلاس های متداول مقایسه کرده است. پژوهشگر در این خصوص مطالعه خود را با انتخاب یک گروه آزمایش و یک گروه کنترل هر کدام مشتمل بر 55 دانش آموز به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از جامعه آماری دانش آموزان دختر پایه اول مقطع راهنمایی شهر تهران واقع در منطقه 8 با امکانات رایانه ای مناسب در طول یک ماه تحصیلی بر روی یک درس کتاب انگلیسی انجام داده است. در گروه آزمایش سه جلسه آموزش به جای کلاس درس به شیوه متداول در سایت رایانه ای با استفاده از نرم افزار محقق ساخته به اجرا در آمده است. این پژوهش به روش شبه تجربی است و برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی بهره گرفته شده است. نتایج پژوهش دال بر افزایش یادگیری ساختار دستوری, افزایش یادداری ساختار دستوری و افزایش یادگیری دانش واژگان در سطح معناداری 0.05 در مقایسه با گروه کنترل است و در نهایت تاثیر چندرسانه ای بر یادگیری تایید شده است؛ اما آزمون فرضیه ها, افزایش یادگیری املای کلمات, یادداری املای کلمات و یادداری دانش واژگان را تایید نمی کند. بر این اساس, تاثیر چندرسانه ای بر یادداری تایید نشد. این به این معنا است که چندرسانه ای ها می توانند بر یادگیری زبان انگلیسی موثر باشند, اما لزوما بر یادداری آن در دراز مدت تاثیری ندارند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

قبادی، الهام، و اسدی، سعید. (1391). تاثیر چندرسانه ای محقق ساخته درس زبان انگلیسی بر یادگیری و یادداری در پایه اول راهنمایی. مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی، 1(1)، 19-32. SID. https://sid.ir/paper/246965/fa

Vancouver: کپی

قبادی الهام، اسدی سعید. تاثیر چندرسانه ای محقق ساخته درس زبان انگلیسی بر یادگیری و یادداری در پایه اول راهنمایی. مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی[Internet]. 1391؛1(1):19-32. Available from: https://sid.ir/paper/246965/fa

IEEE: کپی

الهام قبادی، و سعید اسدی، “تاثیر چندرسانه ای محقق ساخته درس زبان انگلیسی بر یادگیری و یادداری در پایه اول راهنمایی،” مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی، vol. 1، no. 1، pp. 19–32، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246965/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button