مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,180
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتبارسنجی مدل رضایت شغلی معلمان بر اساس مدل شناختی- اجتماعی لنت و براون

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه: مدل شناختی- اجتماعی لنت و براون در زمینه رضایت شغلی به خاطر اینکه سازه های گنجانده شده در آن متغیرهایی هستند که می توان با مداخلات روانشناختی موجب ارتقای رضایت شغلی در بین معلمان شد از اهمیت برخوردار می باشد, این پژوهش به اعتبار سنجی مدل رضایت شغلی لنت و براون (2006) پرداخته شده است.روش: جامعه آماری این پژوهش متشکل از کلیه معلمان شهرستان کرج بود که از میان آنها 410 معلم دبیرستان به طور تصادفی خوشه ای انتخاب و به پرسشنامه های رضایت شغلی, عاطفه مثبت, پیشرفت هدفمندانه کاری, حمایت هدفمندانه کاری و خودکارآمدی مربوط به کار و شرایط کاری پاسخ دادند.یافته ها: یافته های تحقیق نشان داد که مدل مفروض شده لنت و براون (2006) با داده ها برازش خوبی دارد. همچنین, نتایج نشان داد که عاطفه مثبت توان پیش بینی رضایت شغلی را دارد و عامل حمایت هدف به طور غیرمستقیم و از طریق متغیر میانجی گر محیط کاری بر رضایت شغلی تاثیر می گذارد, اما اثر ضریب پیش بینی آن بر رضایت شغلی معنی دار نیست. به علاوه, حمایت از هدف بر پیشرفت هدف تاثیر مثبت و معنی دار داشت, ولی اثر پیشرفت هدف بر روی رضایت شغلی معنی دار نبود.نتیجه گیری: این پژوهش گام مهمی در جهت اعتبارسنجی یکی از مهمترین مدل های رضایت شغلی معلمان بود و نتایج آن هم از نظر نظری و هم از دیدگاه کاربردی می تواند در بافت مدرسه اثربخش باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حرفه دوست، منصور، کرمی باغطیفونی، زهرا، کریمی، یوسف، سبزی، رضا، و شیخ زاده، مصطفی. (1391). اعتبارسنجی مدل رضایت شغلی معلمان بر اساس مدل شناختی- اجتماعی لنت و براون. پژوهش های روان شناسی اجتماعی، 2(7)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/475426/fa

    Vancouver: کپی

    حرفه دوست منصور، کرمی باغطیفونی زهرا، کریمی یوسف، سبزی رضا، شیخ زاده مصطفی. اعتبارسنجی مدل رضایت شغلی معلمان بر اساس مدل شناختی- اجتماعی لنت و براون. پژوهش های روان شناسی اجتماعی[Internet]. 1391؛2(7):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/475426/fa

    IEEE: کپی

    منصور حرفه دوست، زهرا کرمی باغطیفونی، یوسف کریمی، رضا سبزی، و مصطفی شیخ زاده، “اعتبارسنجی مدل رضایت شغلی معلمان بر اساس مدل شناختی- اجتماعی لنت و براون،” پژوهش های روان شناسی اجتماعی، vol. 2، no. 7، pp. 0–0، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/475426/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button