Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,860
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

600
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد درخت های تصمیم در مدل سازی رفتار رویگردانی مشتریان (مطالعه موردی در صنایع غیرقراردادی)

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 140

چکیده

 برای تداوم حیات و حفظ مزیت رقابتی در بازارهایی با رقابت روزافزون و فزاینده, بسیاری از سازمان ها به سمت بازاریابی رابطه ای با تمرکز بر حداکثر کردن ارزش دوره عمر مشتریان خود و مدیریت رویگردانی مشتریان روی آورده اند. در واقع تعداد بیشتری از سازمان ها متوجه شده اند که گرانبهاترین سرمایه آن ها پایگاه مشتریان فعلی شان است. نگهداری مشتریان یک استراتژی ارزشمند است که سودآوری بلندمدت و موفقیت سازمان ها را تضمین می کند. در این پژوهش, با کاربرد تکنیک های جنگل تصادفی و درخت های فزاینده, در متن صنایع غیرقراردادی با استفاده از داده های واقعی, یکی از بزرگ ترین شرکت های تولیدکننده ماشین آلات سنگین در ایران, به طراحی و پیاده سازی یک مدل پیش بینی کننده رفتار رویگردانی مشتریان, به عنوان مرحله آغازین فرایند مدیریت رویگردانی پرداخته شده است. با کاربرد این مدل, مشتریانی که مایلند تامین کننده فعلی خود را تغییر داده و به تامین کننده دیگری روی آورند, شناسایی شده تا برای جلوگیری از رویگردانی این مشتریان و نگهداری آن ها, گروه مذکور مورد هدف فعالیت های بازاریابی پیشرو قرار گیرند. نتایج حاصل نشان می دهد رفتار خرید مشتری در گذشته به ویژه طول ارتباط مشتری با سازمان, واریانس فاصله زمانی بین خرید, تناوب نسبی و ارزش پولی, بهترین پیش بینی کنندگان رویگردانی مشتریان محسوب می شوند. نتایج این مطالعه برای مدیران بازاریابی در زمینه مدیریت رویگردانی و تدوین استرتژی های بازار مفید خواهد بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    البدوی، امیر، و وارسته، شبنم. (1389). کاربرد درخت های تصمیم در مدل سازی رفتار رویگردانی مشتریان (مطالعه موردی در صنایع غیرقراردادی). نشریه مهندسی صنایع (دانشکده فنی دانشگاه تهران)، 44(2)، 127-140. SID. https://sid.ir/paper/477892/fa

    Vancouver: کپی

    البدوی امیر، وارسته شبنم. کاربرد درخت های تصمیم در مدل سازی رفتار رویگردانی مشتریان (مطالعه موردی در صنایع غیرقراردادی). نشریه مهندسی صنایع (دانشکده فنی دانشگاه تهران)[Internet]. 1389؛44(2):127-140. Available from: https://sid.ir/paper/477892/fa

    IEEE: کپی

    امیر البدوی، و شبنم وارسته، “کاربرد درخت های تصمیم در مدل سازی رفتار رویگردانی مشتریان (مطالعه موردی در صنایع غیرقراردادی)،” نشریه مهندسی صنایع (دانشکده فنی دانشگاه تهران)، vol. 44، no. 2، pp. 127–140، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/477892/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا