مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,218
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,299
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

به کارگیری فرایند داده کاوی برای پیش بینی الگوهای رویگردانی مشتری در بیمه

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 55

چکیده

 توسعه پارادایم بازاریابی دانش محور, تقاضا برای پیوستن داده کاوی به فرایندهای تجاری کسب و کار به ویژه در حوزه های مختلف مدیریت روابط با مشتری را به دنبال داشته است. یکی از حوزه های جدید و مورد اقبال در این زمینه, «مدیریت رویگردانی مشتری» می باشد. با اعمال فرایند داده کاوی در مقام یکی از فناوریهای مدیریت دانش, می توان طی کاوش در پایگاههای داده حجیمی از تعاملات ثبت شده سازمان با مشتریان که منعکس کننده تمایلات و رفتارهای واقعی آنان است به استخراج الگوهایی برای پیش بینی رفتار رویگردانی مشتری نائل آمد و مدیران را در اخذ تصمیمات لازم برای حفظ این مشتریان و کاهش روند ریزش آنان یاری داد. پژوهش حاضر با هدف تبیین قابلیتهای داده کاوی در مدیریت رویگردانی مشتری, و با بهره گیری از متدولوژی استاندارد داده کاوی CRISP-DM, به کاوش در پایگاههای داده یکی از شرکتهای سهامی عام بیمه ای در رشته بیمه آتش سوزی پرداخته است. نتایج نشان می دهد کانال جذب مشتری عامل اصلی پیش بینی کننده رویگردانی یا ماندگاری مشتری در شرکت بوده و در مراتب بعد سابقه خرید و کاربری مکان بیمه شده به عنوان عوامل پیش بینی کننده رویگردانی قرار می گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    توکلی، احمد، مرتضوی، سعید، کاهانی، محسن، و حسینی، زهرا. (1389). به کارگیری فرایند داده کاوی برای پیش بینی الگوهای رویگردانی مشتری در بیمه. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 10(4 (پیاپی 37))، 41-55. SID. https://sid.ir/paper/115482/fa

    Vancouver: کپی

    توکلی احمد، مرتضوی سعید، کاهانی محسن، حسینی زهرا. به کارگیری فرایند داده کاوی برای پیش بینی الگوهای رویگردانی مشتری در بیمه. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1389؛10(4 (پیاپی 37)):41-55. Available from: https://sid.ir/paper/115482/fa

    IEEE: کپی

    احمد توکلی، سعید مرتضوی، محسن کاهانی، و زهرا حسینی، “به کارگیری فرایند داده کاوی برای پیش بینی الگوهای رویگردانی مشتری در بیمه،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 10، no. 4 (پیاپی 37)، pp. 41–55، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/115482/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button