Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

994
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

299
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش آموزش هم شاگردی بر مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 109

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر روش آموزش هم شاگردی بر مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی درس ریاضی, انجام شده است.روش: نمونه پژوهش 60 نفر از دانش آموزان پسر پایه دوم راهنمایی مدارس دولتی در سال تحصیلی 87-86 بودند که بعد از روش نمونه گیری به روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش جایگزین شدند. در گروه آزمایش, روش آموزش هم شاگردی و در گروه کنترل هیچ مداخله ای صورت نگرفت. محتوای برنامه آموزش شامل چهار بخش کلی کتاب ریاضی سال دوم راهنمایی بود که طی دوازده جلسه به دانش آموزان آموزش داده شد. ابزار تحقیق در این مطالعه عبارت بودند از آزمون مهارت های اجتماعی و آزمون پیشرفت تحصیلی ریاضی معلم ساخته.یافته ها: نتایج نشان دادند که میانگین نمرات آزمودنی های گروه آموزش هم شاگردی در مقایسه با میانگین گروه کنترل در پس آزمون مربوط به ریاضی به طور معناداری بالاتر بود. همچنین میانگین نمرات مهارت های اجتماعی گروه آموزش هم شاگردی به طور معناداری بالاتر از گروه آموزش سنتی بود و نیز یافته های پژوهش نشان دادند که آموزش هم شاگردی در سه مقوله همکاری و تعاون, رفتار قاطع و همدلی موثر واقع شد و در مورد مقوله خویشتن داری بی تاثیر بود.نتیجه گیری: به کار گیری روش های فعال آموزشی نقش بسزایی در پیشرفت تحصیلی و مهارت های اجتماعی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لک، الهام. (1387). تاثیر روش آموزش هم شاگردی بر مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 4(13)، 87-109. SID. https://sid.ir/paper/478052/fa

    Vancouver: کپی

    لک الهام. تاثیر روش آموزش هم شاگردی بر مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1387؛4(13):87-109. Available from: https://sid.ir/paper/478052/fa

    IEEE: کپی

    الهام لک، “تاثیر روش آموزش هم شاگردی بر مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 4، no. 13، pp. 87–109، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/478052/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا