Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,657
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,244
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی جایگاه قومیت در برنامه درسی پنهان

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 75

چکیده

 هدف این مقاله بررسی جایگاه قومیت در برنامه درسی پنهان دوره متوسطه و تشریح آموخته هایی است که تحت تاثیر این جایگاه, به صورت ضمنی در دانش آموزان ایجاد می گردد. روش مورد استفاده کیفی از نوع قوم نگاری است. شرکت کنندگان در پژوهش دانش آموزان و معلمان یک مدرسه متوسطه در شهر تهران بوده اند. روش انتخاب نمونه, نمونه گیری هدفمند و ابزارهایی که محقق در طول یکسال قوم نگاری از آن ها استفاده نموده عبارتند از: مشاهد, مصاحبه, یادداشت روزانه, عکس, فیلم برداری, بررسی مستندات, ضبط صدا و اجرای گروه های متمرکز. یافته های این تحقیق نشان می دهد که احترام به قومیت های مختلف در برنامه درسی پنهان جایگاه مطلوبی را نداشته و دانش آموزان به میزان بسیار کمی ازقومیت های یکدیگر اطلاع داشته و تجارب روزانه آنان تضمین نمی کند که دانش آموزان همان عناصر فرهنگی را دریافت کنند که جامعه و برنامه های درسی صریح معتقد است اعضایش باید آنها را داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عراقیه، علیرضا، فتحی واجارگاه، کوروش، فروغی ابری، احمدعلی، و فاضلی، نعمت اله. (1390). بررسی جایگاه قومیت در برنامه درسی پنهان. مطالعات برنامه درسی، 6(23)، 56-75. SID. https://sid.ir/paper/478820/fa

    Vancouver: کپی

    عراقیه علیرضا، فتحی واجارگاه کوروش، فروغی ابری احمدعلی، فاضلی نعمت اله. بررسی جایگاه قومیت در برنامه درسی پنهان. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1390؛6(23):56-75. Available from: https://sid.ir/paper/478820/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا عراقیه، کوروش فتحی واجارگاه، احمدعلی فروغی ابری، و نعمت اله فاضلی، “بررسی جایگاه قومیت در برنامه درسی پنهان،” مطالعات برنامه درسی، vol. 6، no. 23، pp. 56–75، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/478820/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا