مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,902
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

837
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ترس از ارزیابی منفی نوجوانان و توجه انتخابی آن ها به کلمات تهدیدکننده اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 42 | صفحه پایان 52

چکیده

 هدف: هدف این پژوهش بررسی تاثیر ترس از ارزیابی منفی بر توجه انتخابی نوجوانان است.روش: بر اساس مقیاس ترس از ارزیابی منفی و به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای, 30 نوجوان دارای ترس از ارزیابی منفی زیاد و 30 نوجوان دارای ترس از ارزیابی منفی کم انتخاب شدند و تکلیف رایانه ای دات- پروب کلمه ای را انجام دادند.یافته ها: نتایج تحلیل آماری نشان داد که نوجوانان دارای ترس از ارزیابی منفی زیاد, به کلمات تهدیدکننده اجتماعی اجتناب توجهی نشان می دهند, در حالی که نوجوانان دارای ترس از ارزیابی منفی کم هیچ گونه توجه انتخابی نشان ندادند.نتیجه گیری: ترس از ارزیابی منفی به عنوان یکی از مهمترین مولفه های شناختی اضطراب اجتماعی, باعث سوگیری توجه در نوجوانان می شود. در این مقاله در مورد کاربردهای درمانی نتایج بحث شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شفیعی، حسن، زارع، حسین، علی پور، احمد، و حاتمی، جواد. (1393). ترس از ارزیابی منفی نوجوانان و توجه انتخابی آن ها به کلمات تهدیدکننده اجتماعی. تازه های علوم شناختی، 16(3 (مسلسل 63))، 42-52. SID. https://sid.ir/paper/479078/fa

    Vancouver: کپی

    شفیعی حسن، زارع حسین، علی پور احمد، حاتمی جواد. ترس از ارزیابی منفی نوجوانان و توجه انتخابی آن ها به کلمات تهدیدکننده اجتماعی. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1393؛16(3 (مسلسل 63)):42-52. Available from: https://sid.ir/paper/479078/fa

    IEEE: کپی

    حسن شفیعی، حسین زارع، احمد علی پور، و جواد حاتمی، “ترس از ارزیابی منفی نوجوانان و توجه انتخابی آن ها به کلمات تهدیدکننده اجتماعی،” تازه های علوم شناختی، vol. 16، no. 3 (مسلسل 63)، pp. 42–52، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/479078/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button