مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

849
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

367
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی ریسک حریق مقاومت های سقفی قطارهای با جریان یکنواخت در مترو شهر تهران با روش درخت تجزیه و تحلیل خطا

صفحات

 صفحه شروع 42 | صفحه پایان 48

چکیده

 مقدمه: بروز حریق داخل یا خارج از قطارهای فعال در سیستم ریلی مترو را می توان ناشی از دلایل متعددی دانست, که می تواند علاوه بر ایجاد خسارات و تلفات فاجعه بار, باعث ایجاد شوک به جامعه نیز گردد. بدین جهت مطالعه ای با هدف شناسایی عوامل موثر در ایجاد حریق و ارزیابی میزان خطر حریق در قطارهای نوع Direct Current فعال در خطوط مترو شهر تهران انجام شد.روش بررسی: در اجرای این تحقیق پس از شناسایی انواع عوامل بوجود آورنده حریق در قطارهای مترو از طریق مشاهده, مصاحبه و بررسی مستندات با استفاده از تکنیک آنالیز درخت خطا مهم ترین علل بروز خطر حریق در قطارهای DC فعال در خطوط مترو شهر تهران تعیین شد. همچنین با آنالیز کمی درخت خطا میزان احتمال وقوع خطر حریق در طول یک سال محاسبه گردید.یافته ها: مهم ترین عوامل موثر در بروز حریق در قطارهای Direct Current مترو تهران را می توان عدم وجود برنامه منظم تعمیرات پیشگیرانه, عدم انجام تعمیرات صحیح, کیفیت نامناسب تجهیزات, عدم تعبیه data logger جهت پایش تغییرات دمایی مقاومت های سقف قطار و نیز نحوه هدایت راهبران قطار ذکر کرد. بر اساس محاسبات به عمل آمده در این پژوهش احتمال وقوع خطر یک بار برای هر 1.3 سال محاسبه گردید.نتیجه گیری: با توجه به نقش سیستم ریلی مترو تهران در جابجایی مسافرین و تراکم جمعیت در آن و همچنین احتمال وقوع خطرمحاسبه شده, با برگزاری دوره های آموزشی مناسب برای پرسنل درگیر و نظارت دقیق در حین انجام تعمیرات, نصب تجهیزات پایش حرارتی و آموزش مناسب راهبران قطار می توان احتمال وقوع خطر را کاهش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دانشور، سمیه، مرتضوی، سیدباقر، و عطرکارروشن، صدیقه. (1392). ارزیابی ریسک حریق مقاومت های سقفی قطارهای با جریان یکنواخت در مترو شهر تهران با روش درخت تجزیه و تحلیل خطا. طب کار، 5(3)، 42-48. SID. https://sid.ir/paper/479768/fa

    Vancouver: کپی

    دانشور سمیه، مرتضوی سیدباقر، عطرکارروشن صدیقه. ارزیابی ریسک حریق مقاومت های سقفی قطارهای با جریان یکنواخت در مترو شهر تهران با روش درخت تجزیه و تحلیل خطا. طب کار[Internet]. 1392؛5(3):42-48. Available from: https://sid.ir/paper/479768/fa

    IEEE: کپی

    سمیه دانشور، سیدباقر مرتضوی، و صدیقه عطرکارروشن، “ارزیابی ریسک حریق مقاومت های سقفی قطارهای با جریان یکنواخت در مترو شهر تهران با روش درخت تجزیه و تحلیل خطا،” طب کار، vol. 5، no. 3، pp. 42–48، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/479768/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button