مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,833
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

489
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه منبع کنترل، سبک های یادگیری و یادگیری خودتنظیم با موفقیت تحصیلی دانشجویان دوره های آموزشی بر خط

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 38

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی رابطه بین منبع کنترل, سبک های یادگیری و یادگیری خودتنظیم با موفقیت تحصیلی دانشجویان دوره های آموزشی برخط بوده است. جامعه آماری, تمامی دانشجویان کارشناسی ارشد, شرکت کننده در دوره اول آموزش های مجازی دانشگاه تهران, بوده اند. با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی, نمونه ای با حجم 200 نفر از بین آنان انتخاب شده اند. جهت گردآوری داده های لازم از سه پرسش نامه, منبع کنترل راتر (1996), سیاهه سبک یادگیری کلب (1971) و پرسش نامه یادگیری خودتنظیم پینتریچ و دی گروت (1990), استفاده شده است. ضریب همبستگی پیرسون, نشان داد, که بین منبع کنترل درونی, ارزش گذاری درونی تکلیف, خودکارآمدی و خودتنظیمی با موفقیت تحصیلی دانشجویان دوره های بر خط, رابطه مثبت معنی دار وجود دارد هم چنین نتایج آزمون رگرسیون خطی, نشان داد که 16 درصد تغییرهای موفقیت تحصیلی به وسیله متغیر خودتنظیم, قابل پیش بینی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعیدی پور، بهمن، معصومی فرد، مرجان، و معصومی فرد، میترا. (1392). بررسی رابطه منبع کنترل, سبک های یادگیری و یادگیری خودتنظیم با موفقیت تحصیلی دانشجویان دوره های آموزشی بر خط. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 20 (دوره جدید)(2)، 19-38. SID. https://sid.ir/paper/480455/fa

    Vancouver: کپی

    سعیدی پور بهمن، معصومی فرد مرجان، معصومی فرد میترا. بررسی رابطه منبع کنترل, سبک های یادگیری و یادگیری خودتنظیم با موفقیت تحصیلی دانشجویان دوره های آموزشی بر خط. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1392؛20 (دوره جدید)(2):19-38. Available from: https://sid.ir/paper/480455/fa

    IEEE: کپی

    بهمن سعیدی پور، مرجان معصومی فرد، و میترا معصومی فرد، “بررسی رابطه منبع کنترل, سبک های یادگیری و یادگیری خودتنظیم با موفقیت تحصیلی دانشجویان دوره های آموزشی بر خط،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 20 (دوره جدید)، no. 2، pp. 19–38، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/480455/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button