مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

378
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

148
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه دبیران و مدیران دبیرستان های دخترانه دولتی منطقه پنج شهر تهران درباره کتابخانه های آموزشگاهی و اثر آن ها بر برنامه های درسی

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 74

چکیده

 پژوهش حاضر, دیدگاه دبیران و مدیران دبیرستان های دخترانه دولتی منطقه پنج شهر تهران را در خصوص کتابخانه های آموزشگاهی و اثر آن ها بر برنامه های درسی, بررسی نموده است. روش تحقیق, توصیفی بوده وجامعه آماری پژوهش نیز تمامی دبیران و مدیران دبیرستان های مذکور در سال تحصیلی 89-1388 بوده اند. جامعه آماری 190 نفر بوده است. برآورد نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان, انجام و تعداد 127 نمونه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی, انتخاب شدند. ابزار های گردآوری داده ها دو پرسش نامه محقق ساخته, مدیران و دبیران با 21 سوال بسته پاسخ و به همراه یک سوال باز پاسخ, بوده است. ابزارها قبل از اجرا به لحاظ ملاحظات روان سنجی بررسی و روایی و پایائی لازم در آن ها, تامین شده است. نتایج حاکی از آن بود که, دبیران و مدیران استفاده از کتابخانه را در بهبود برنامه های درسی, موثر دانسته اند. به طور تقریبی نیمی از پاسخ گویان تخصیص واحدی درسی به نام «کتاب خوانی» را در برنامه درسی دانش آموزان لازم دانسته اند در حالی که تاکنون چنین واحد درسی, در برنامه درسی آموزشگاهی, قرارداده نشده است. به منظور کمک به بهبود برنامه های درسی و توسعه یادگیری دانش آموزان, استقرار کتابخانه های آموزشگاهی پویا با حضور کتابدار متخصص, متعامل سازی برنامه های درسی مدرسه ای با برنامه های کتابخانه های آموزشگاهی و هم چنین تخصیص زمان برای استفاده از کتابخانه در مدارس, می تواند, موثر واقع گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ریاحی نیا، نصرت، کیان، مرجان، و علی عسگری، مجید. (1392). بررسی دیدگاه دبیران و مدیران دبیرستان های دخترانه دولتی منطقه پنج شهر تهران درباره کتابخانه های آموزشگاهی و اثر آن ها بر برنامه های درسی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 20 (دوره جدید)(2)، 61-74. SID. https://sid.ir/paper/481247/fa

    Vancouver: کپی

    ریاحی نیا نصرت، کیان مرجان، علی عسگری مجید. بررسی دیدگاه دبیران و مدیران دبیرستان های دخترانه دولتی منطقه پنج شهر تهران درباره کتابخانه های آموزشگاهی و اثر آن ها بر برنامه های درسی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1392؛20 (دوره جدید)(2):61-74. Available from: https://sid.ir/paper/481247/fa

    IEEE: کپی

    نصرت ریاحی نیا، مرجان کیان، و مجید علی عسگری، “بررسی دیدگاه دبیران و مدیران دبیرستان های دخترانه دولتی منطقه پنج شهر تهران درباره کتابخانه های آموزشگاهی و اثر آن ها بر برنامه های درسی،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 20 (دوره جدید)، no. 2، pp. 61–74، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/481247/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button