مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,950
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

933
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی آمیخته بازاریابی پوشاک ورزشی خارجی از دیدگاه مشتریان (مطالعه موردی آدیداس)

صفحات

 صفحه شروع 177 | صفحه پایان 190

چکیده

 مقدمه و هدف: با ورود انواع کالاهای خارجی و مخصوصا پوشاک ورزشی به کشور شاهدیم که عرصه بر ساخت و تولید کالاهای داخلی تنگ شده است و این موضوع زنگ خطری برای استقلال اقتصادی و حمایت ازتولیدات داخلی است. در واقع با وجود انواع کالاهای خارجی صدماتی بزرگ به اقتصاد کشور وارد می شود که یک چالش بزرگ برای تولیدات داخلی است. هدف این پژوهش تعیین و اولویت بندی تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی درخرید پوشاک ورزشی خارجی آدیداس است.روش شناسی: روش انجام تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری خریداران پوشاک ورزشی آدیداس در تهران هستند. به منظور نمونه گیری از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی استفاده شد. برای بدست آوردن حجم نمونه از فرمول حجم نمونه نامشخص کوکران استفاده شد. ابزار جمع آوری داده ها در این پرسش نامه محقق ساخته است که پایایی آن از سوی آزمون آلفای کرونباخ برای عناصر محصول, قیمت, ترویج و توزیع مورد تایید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه های پژوهش از آزمون های کالموگروف اسمیرنوف, آزمون دوجمله ای و آزمون تحلیل واریانس فریدمن درسطح معناداری p<0.05 بهره گرفته شد.یافته ها: نتایج نشان می دهد تمام عناصر آمیخته بازاریابی ازدیدگاه مشتریان درخرید پوشاک ورزشی آدیداس اهمیت دارند. همچنین اولویت بندی تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی درخرید پوشاک ورزشی خارجی آدیداس از دیدگاه مشتریان به ترتیب شامل: 1- محصول 2- قیمت 3- توزیع 4- ترویج است.بحث و نتیجه گیری: اولویت و اهمیت عناصر آمیخته بازاریابی برتصمیم خرید متفاوت است. بدین جهت عرضه کنندگان پوشاک ورزشی باید ازاین اولویت ها آگاهی داشته و در مواقع ضروری برآن ها تاکید نمایند تا مشتریان خود را ازدست ندهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زمانی دادانه، کیوان، الهی، علیرضا، امیرنژاد، سعید، و الماسی، سمانه. (1394). بررسی آمیخته بازاریابی پوشاک ورزشی خارجی از دیدگاه مشتریان (مطالعه موردی آدیداس). پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، 11(22)، 177-190. SID. https://sid.ir/paper/482975/fa

    Vancouver: کپی

    زمانی دادانه کیوان، الهی علیرضا، امیرنژاد سعید، الماسی سمانه. بررسی آمیخته بازاریابی پوشاک ورزشی خارجی از دیدگاه مشتریان (مطالعه موردی آدیداس). پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)[Internet]. 1394؛11(22):177-190. Available from: https://sid.ir/paper/482975/fa

    IEEE: کپی

    کیوان زمانی دادانه، علیرضا الهی، سعید امیرنژاد، و سمانه الماسی، “بررسی آمیخته بازاریابی پوشاک ورزشی خارجی از دیدگاه مشتریان (مطالعه موردی آدیداس)،” پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، vol. 11، no. 22، pp. 177–190، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/482975/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button