Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,016
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

364
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل غیر خطی سیگنال مغزی کودکان مبتلا به نوشتار پریشی در حین و بعد از مهارت نوشتن جهت فهم بهتر عملکرد مغزی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه: الکتروانسفالوگرام (EEG یا Electroencephalogram) بازتاب فعالیت الکتریکی مغز و از مهم ترین ابزارهای تشخیص بیماری های نورولوژیکی است. اختلال در نوشتن یا نوشتار پریشی یکی از این انواع ناتوانی های یادگیری است. ثبت EEG از کودکان دارای اختلال نوشتن, می تواند کمک شایانی به درک نحوه فعالیت الکتریکی مغز این کودکان نماید. پیش از این, مطالعاتی با روش های غیر خطی بر روی سیگنال EEG کودکان دارای ناتوانی یادگیری انجام شده است.روش ها: این مطالعه شامل بررسی فعالیت الکتریکی مغز کودکان نوشتار پریش در حالات نوشتن و استراحت به منظور درک بهتر نحوه فعالیت مغز, با استفاده از روش های آماری و تحلیل های غیر خطی است. الگوریتم ها شامل تخمین آنتروپی با روش رنی (Renyi) و تخمین طیف توان با روش Welch است.یافته ها: مغز کودکان نوشتارپریش در حالت نوشتن, پیچیدگی بیشتری نسبت به حالت استراحت داشت که این به معنی وجود رفتار نامنظم بیشتر و در نتیجه, فعال شدن ناهمگام نورون های بیشتر در ناحیه مرکزی در حالت نوشتن نسبت به حالت استراحت در کودکان (Learning disability) LD است. نتایج تخمین طیف توان نیز نشان دهنده وجود نسبت های بالاتر Theta/Beta و Theta/Alpha در حالت نوشتن در این کودکان است و نارسایی بیشتر مغز کودکان نوشتارپریش را در حالت نوشتن نسبت به استراحت نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پرستار فیض آبادی، محبوبه، یزدچی، محمدرضا، قشونی، مجید، و هاشمیان، پیمان. (1393). تحلیل غیر خطی سیگنال مغزی کودکان مبتلا به نوشتار پریشی در حین و بعد از مهارت نوشتن جهت فهم بهتر عملکرد مغزی. مجله دانشکده پزشکی اصفهان، 32(283)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/483617/fa

    Vancouver: کپی

    پرستار فیض آبادی محبوبه، یزدچی محمدرضا، قشونی مجید، هاشمیان پیمان. تحلیل غیر خطی سیگنال مغزی کودکان مبتلا به نوشتار پریشی در حین و بعد از مهارت نوشتن جهت فهم بهتر عملکرد مغزی. مجله دانشکده پزشکی اصفهان[Internet]. 1393؛32(283):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/483617/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه پرستار فیض آبادی، محمدرضا یزدچی، مجید قشونی، و پیمان هاشمیان، “تحلیل غیر خطی سیگنال مغزی کودکان مبتلا به نوشتار پریشی در حین و بعد از مهارت نوشتن جهت فهم بهتر عملکرد مغزی،” مجله دانشکده پزشکی اصفهان، vol. 32، no. 283، pp. 0–0، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/483617/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا