مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,468
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

766
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه رفتار اخلاقی فروشنده با رضایت، اعتماد و وفاداری بیمه گذاران در بیمه های عمر

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 151

چکیده

 پژوهش حاضر به بررسی رابطه رفتار فروش اخلاقی فروشنده با رضایت, اعتماد و وفاداری مشتریان (بیمه گذاران) در بیمه های عمر یک شرکت بیمه می پردازد. در بازاریابی بیمه های عمر, نوعی ارتباط متقابل میان فروشنده و مشتری به عنوان شکل خاصی از بازاریابی به وجودمی آید و در نتیجه فروشنده و مشتری یا بیمه گذار, هر دو بر نتیجه فروش تاثیر می گذارند. فروشنده به عنوان اولین رابط سازمان, تاثیر قابل توجهی بر ادراک مشتری از قابل اتکابودن سازمان ارائه دهنده خدمات و ارزش خدماتش و نهایتا ادامه رابطه مشتری با سازمان متبوع فروشنده دارد. جامعه آماری پژوهش حاضر عبارت است از بیمه گذاران یک شرکت بیمه در سطح شهر تهران و تعداد نمونه مورد بررسی 384 نفر تعیین گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات از روش حداقل مربعات جزئی استفاده شده است.نتایج حاکی از آن است که رفتار فروش اخلاقی روی رضایت مشتری و اعتماد مشتری به شرکت تاثیر مستقیم دارد. رضایت مشتری و اعتماد مشتری به شرکت نیز بر وفاداری مشتری تاثیر مستقیم دارد. همچنین, رفتار فروش اخلاقی, اثری مستقیم بر وفاداری مشتری ندارد اما تاثیر مثبت آن بر وفاداری مشتری از طریق متغیرهای میانجی رضایت مشتری و اعتماد مشتری به شرکت, معنادار است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وظیفه دوست، حسین، و معماریان، شیما. (1393). رابطه رفتار اخلاقی فروشنده با رضایت, اعتماد و وفاداری بیمه گذاران در بیمه های عمر. پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)، 29(1 (مسلسل 113))، 127-151. SID. https://sid.ir/paper/483639/fa

    Vancouver: کپی

    وظیفه دوست حسین، معماریان شیما. رابطه رفتار اخلاقی فروشنده با رضایت, اعتماد و وفاداری بیمه گذاران در بیمه های عمر. پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)[Internet]. 1393؛29(1 (مسلسل 113)):127-151. Available from: https://sid.ir/paper/483639/fa

    IEEE: کپی

    حسین وظیفه دوست، و شیما معماریان، “رابطه رفتار اخلاقی فروشنده با رضایت, اعتماد و وفاداری بیمه گذاران در بیمه های عمر،” پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)، vol. 29، no. 1 (مسلسل 113)، pp. 127–151، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/483639/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button