مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,429
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه مهارتهای ارتباطی با هوش هیجانی دانش آموزان دختر پایه دوم دبیرستان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه: هوش هیجانی یک سازه چند عاملی است که از تواناییهای منسجم عاطفی, شخصی و اجتماعی تشکیل شده و ما را در رویارویی با مقتضیات زندگی روزمره یاری می دهد. پژوهش حاضر به بررسی رابطه مهارتهای ارتباطی و هوش هیجانی دانش آموزان دختر می پردازد.روش: این پژوهش از نوع همبستگی می باشد. در این تحقیق 300 دانش آموز دختر پایه دوم دبیرستان ناحیه دو آموزش و پرورش یزد در سال 89-88 به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب و پرسشنامه مهارتهای ارتباطی و پرسشنامه هوش هیجانی بار- آن را تکمیل کردند. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندمتغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: نتایج نشان داد که بین مهارتهای ارتباطی و ابعاد مختلف هوش هیجانی به غیر از ابعاد همدلی و مسوولیت پذیری همبستگی معنی دار وجود دارد و بین رشته تحصیلی با مهارتهای ارتباطی و هوش هیجانی رابطه معنی دار وجود ندارد.نتیجه گیری: از آنجا که هوش هیجانی متضمن مهارتهای عاطفی است که در برقراری ارتباط با دیگران و نیز کیفیت این روابط نقش دارد, پیشنهاد می شود که در مدارس آموزش هوش هیجانی و مهارتهای اجتماعی از طرف معلمان و سایر دست اندرکاران برنامه های آموزشی و پرورشی به عمل آید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علاقبند، مریم، کمالی زارچ، محمود، توکلی، سوده، و علاقبند، لیلا. (1391). رابطه مهارتهای ارتباطی با هوش هیجانی دانش آموزان دختر پایه دوم دبیرستان. پژوهش های روان شناسی اجتماعی، 2(7)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/487031/fa

    Vancouver: کپی

    علاقبند مریم، کمالی زارچ محمود، توکلی سوده، علاقبند لیلا. رابطه مهارتهای ارتباطی با هوش هیجانی دانش آموزان دختر پایه دوم دبیرستان. پژوهش های روان شناسی اجتماعی[Internet]. 1391؛2(7):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/487031/fa

    IEEE: کپی

    مریم علاقبند، محمود کمالی زارچ، سوده توکلی، و لیلا علاقبند، “رابطه مهارتهای ارتباطی با هوش هیجانی دانش آموزان دختر پایه دوم دبیرستان،” پژوهش های روان شناسی اجتماعی، vol. 2، no. 7، pp. 0–0، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/487031/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button