مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

748
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

446
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر نوآوری تدریس به شیوه حل مساله بر آمادگی خودکارآمدی فراگیران

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 تغییرات سریع در آموزش و برنامه های درسی و تولید فزاینده دانش و پیشرفت تکنولوژی سبب شده عمر دانش و اطلاعات آموزشی کوتاه باشد. بنابراین, برای احاطه بر این شرایط, به جای انتقال مجموعه ای اطلاعات به دانشجویان باید آنها را به فراگیرانی خلاق تبدیل کرد. این مطالعه با هدف تعیین تاثیر تدریس به شیوه حل مساله بر کارآمدی فراگیران طراحی و اجرا شد. روش پژوهش توصیفی تحلیلی می باشد. ابزارگردآوری اطلاعات استفاده پایگاه های اطلاعاتی داخلی و خارجی بود و در نهایت یافته ها و دیدگاه های موجود تحلیل و راهکارهایی در این راستا ارائه شده است. یافته ها نشان داد که آموزش به روش حل مساله به روش ابداعانه توانمندی و خودکارآمدی فراگیران را تسهیل می بخشد. استفاده از این روش آموزشی می تواند در بهبود وضعیت آموزش های مهارتی و ایجاد تحول در این زمینه تاثیرات مثبتی داشته باشد. بر اساس نتایج این مطالعه, روش یادگیری به شیوه حل مساله می تواند بر آمادگی خودراهبری فراگیران تاثیر مثیت داشته باشد. آمادگی برای خودکارآمدی در یادگیری, خصیصه یادگیری مهمی برای دانشجویان است. باید برای برنامه ریزی و آموزش کارآمد, توجه به نوآوری های آموزشی رشته ها مدنظر قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیلی، محمدرضا، زارعی، محمدحسین، و موسوی، ستاره. (1394). بررسی تاثیر نوآوری تدریس به شیوه حل مساله بر آمادگی خودکارآمدی فراگیران. مهارت آموزی، 3(12)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/487829/fa

    Vancouver: کپی

    نیلی محمدرضا، زارعی محمدحسین، موسوی ستاره. بررسی تاثیر نوآوری تدریس به شیوه حل مساله بر آمادگی خودکارآمدی فراگیران. مهارت آموزی[Internet]. 1394؛3(12):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/487829/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا نیلی، محمدحسین زارعی، و ستاره موسوی، “بررسی تاثیر نوآوری تدریس به شیوه حل مساله بر آمادگی خودکارآمدی فراگیران،” مهارت آموزی، vol. 3، no. 12، pp. 0–0، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/487829/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button