Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

839
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

371
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی تدریس مبتنی بر نظریه طرح واره و روش سنتی در درس زبان انگلیسی سال اول دبیرستان

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 36

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مقایس ه اثربخشی تدریس مبتنی بر نظریه طرح واره و روش سنتی در درس زبان انگلیسی انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش عبارت بود از کلی ه دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان منطق ه 5 شهر تهران که در سال تحصیلی 1386- 1385 مشغول به تحصیل بوده اند. به منظور انتخاب نمون ه آماری پژوهش, یک دبیرستان از بین نوزده دبیرستان دخترانه منطق ه 5 شهر تهران به صورت تصادفی انتخاب شد. دبیرستان انتخاب شده شامل دو کلاس سال اول بود که مجموع دانش آموزان این دو کلاس (56 نفر) نمونه آماری پژوهش حاضر را تشکیل می دادند. با توجه به آزمایشی بودن روش پژوهش, ابتدا از دانش آموزان دو کلاس, یک پیش آزمون از درس دوم کتاب زبان انگلیسی سال اول دبیرستان به عمل آمد. تحلیل آماری, تفاوت معناداری را بین نمرات دانش آموزان دو کلاس نشان نداد. لذا, به صورت تصادفی, یک کلاس به عنوان گروه آزمایش و کلاس دیگر به عنوان گروه گواه انتخاب شدند. سپس, به گروه آزمایش بر اساس نظریه طرح واره و گروه گواه به روش سنتی, درس دوم کتاب زبان انگلیسی سال اول دبیرستان تدریس شد. در پایان تدریس, از دانش آموزان هر دو گروه, پس آزمون یکسانی گرفته شد. داده ها با استفاده از آزمون آماری t مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین میانگین نمرات پس آزمون دو گروه آزمایش و گواه در سطح a=0.05 تفاوت معناداری وجود داشت. دانش آموزانی که بر اساس نظریه طرح واره آموزش دیده بودند, در مقایسه با دانش آموزانی که به روش سنتی آموزش دیده بودند, در پس آزمون, نمرات بالاتری کسب کردند. این نتایج می تواند کاربردهایی برای تدریس و یادگیری اثربخش داشته باشد که در مقاله حاضر به آن پرداخته می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدزاده، حسن، محمودی راد، سارا، و فرخی، نورعلی. (1387). مقایسه اثربخشی تدریس مبتنی بر نظریه طرح واره و روش سنتی در درس زبان انگلیسی سال اول دبیرستان. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 4(12)، 21-36. SID. https://sid.ir/paper/488084/fa

    Vancouver: کپی

    اسدزاده حسن، محمودی راد سارا، فرخی نورعلی. مقایسه اثربخشی تدریس مبتنی بر نظریه طرح واره و روش سنتی در درس زبان انگلیسی سال اول دبیرستان. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1387؛4(12):21-36. Available from: https://sid.ir/paper/488084/fa

    IEEE: کپی

    حسن اسدزاده، سارا محمودی راد، و نورعلی فرخی، “مقایسه اثربخشی تدریس مبتنی بر نظریه طرح واره و روش سنتی در درس زبان انگلیسی سال اول دبیرستان،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 4، no. 12، pp. 21–36، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/488084/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا