مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

702
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

181
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رفتار با دانشجویان پزشکی در محیط های بالینی

صفحات

 صفحه شروع 217 | صفحه پایان 224

چکیده

 زمینه و هدف: مطالعات نشان داده اند که سوء رفتار با دانشجوی پزشکی به احتمال زیاد تاثیرات منفی قابل توجهی دارد. دانشجویانی که با رفتارهای آزار دهنده در محیط های آموزشی مواجه می شوند, در مقایسه با دانشجویانی که این رفتارها را تجربه نمی کنند, اضطراب, افسردگی, اشکال در یادگیری, فکر کردن به ترک تحصیل و مصرف الکل را بیشتر گزارش کرده اند. مطالعات دیگر نشان دادند که استرس همراه با تجربه رفتارهای آزار دهنده, تاثیر منفی در تصمیم گیری های شغلی دانشجویان در آینده دارد. روش کار: این پژوهش, یک مطالعه مقطعی بود که توسط دفتر توسعه آموزشی دانشکده پزشکی کرمان انجام شد. تمامی دانشجویان پزشکی در مقطع بالینی به روش سرشماری انتخاب شدند. نظرات دانشجویان نسبت به رفتار با آن ها در محیط بالینی با استفاده از پرسش نامه مورد بررسی قرار گرفت. اعتبار پرسش نامه توسط تعدادی از کارشناسان مورد تایید قرار گرفت و پایایی آن در یک مطالعه پایلوت با استفاده از Cronbach's alpha برابر 0.67 تعیین شد. یافته ها: در مجموع, 168 پرسش نامه تکمیل گردید. 93 درصد از پاسخ دهندگان گزارش کردند که در طول مقطع بالینی فعلی خود با رفتارهایی مواجه شده اند که برای آن ها آزار دهنده بوده است و یا فکر کردند که مورد سوء رفتار قرار گرفته اند. بیشترین سوء رفتار گزارش شده, سوء رفتار هیجانی- کلامی بود و بعد از آن به ترتیب, سوء رفتار آکادمیک, تبعیض جنسیتی و سوء رفتار فیزیکی بود. دستیاران پزشکی بیشترین گروهی بودند که به عنوان مرتکبین سوء رفتار گزارش شدند. شایع ترین پاسخ عاطفی به رفتارهای آزار دهنده, ناراحتی و عصبانیت بود. نتیجه گیری: تجربه سوء رفتار با دانشجویان پزشکی در محیط های بالینی شایع است. به منظور بهبود محیط یادگیری, سیستم آموزشی نیازمند اقدام برای حل و فصل این مساله جدی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی پور، حبیبه، و وفادار، رضا. (1392). رفتار با دانشجویان پزشکی در محیط های بالینی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 10(3)، 217-224. SID. https://sid.ir/paper/488817/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی پور حبیبه، وفادار رضا. رفتار با دانشجویان پزشکی در محیط های بالینی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1392؛10(3):217-224. Available from: https://sid.ir/paper/488817/fa

    IEEE: کپی

    حبیبه احمدی پور، و رضا وفادار، “رفتار با دانشجویان پزشکی در محیط های بالینی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 10، no. 3، pp. 217–224، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/488817/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button