مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

473
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

165
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی گروه آموزشی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 71

چکیده

 زمینه و هدف: ارزیابی درونی, نوعی فرآیند ارزشیابی آموزشی شامل گردآوری اطلاعات و قضاوت برای پیشرفت فعالیت های آموزشی است. کاربرد اصول مربوط به اندازه گیری آموزشی باعث درک بهتر وضعیت موجود آموزشی می شود. از این رو مطالعه حاضر با هدف تعیین وضعیت گروه آموزشی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شد.روش بررسی: این مطالعه توصیفی در 10 گام و 8 حوزه شامل: مدیریت گروه, دوره های آموزشی, برنامه های درسی و غیردرسی, هیات علمی, دانشجویان, راهبردهای یادگیری و یاددهی, خدمات و تجهیزات آموزشی, پایان نامه ها, فرصت های مطالعاتی, سمینارها و دانش آموختگان انجام شد. تجزیه و تحلیل داده ها با مقایسه وضعیت موجود و وضعیت مطلوب صورت گرفت.یافته ها: کمترین مطلوبیت مربوط به عامل "پایان نامه ها و فرصت های مطالعاتی و سمینارها" با نمره 2.2 بود. همچنین مطلوبیت بالای عوامل "اهداف و جایگاه سازمانی, مدیریت و تشکیلات گروه" "راهبردهای یادگیری و یاددهی" "خدمات و تجهیزات آموزشی" با نمره 2.6, از نقاط قوت گروه بود.نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه, جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی و توسعه تعداد اعضای هیات علمی و بهبود وضعیت استخدامی آنان برای رفع نقاط ضعف و ارتقای گروه ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عابدینی، زهرا، خرمی راد، اشرف، آخوندزاده، کبری، و حیدری، سعیده. (1392). ارزیابی درونی گروه آموزشی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 7(2 ( ویژه نامه آموزشی))، 64-71. SID. https://sid.ir/paper/489902/fa

    Vancouver: کپی

    عابدینی زهرا، خرمی راد اشرف، آخوندزاده کبری، حیدری سعیده. ارزیابی درونی گروه آموزشی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم[Internet]. 1392؛7(2 ( ویژه نامه آموزشی)):64-71. Available from: https://sid.ir/paper/489902/fa

    IEEE: کپی

    زهرا عابدینی، اشرف خرمی راد، کبری آخوندزاده، و سعیده حیدری، “ارزیابی درونی گروه آموزشی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم،” مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، vol. 7، no. 2 ( ویژه نامه آموزشی)، pp. 64–71، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/489902/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button