مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

752
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

203
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه نتایج آزمون رایانه ای با کتبی در ارزشیابی حیطه شناختی دانشجویان در بخش ارتودنسی

صفحات

 صفحه شروع 82 | صفحه پایان 85

چکیده

 زمینه: ارزشیابی دانشجویان از طریق نرم افزارهای رایانه ای (CBT), امروزه به عنوان یک روش نزد متخصصین آموزش پذیرفته شده است, ولی مطالعه زیادی در زمینه مقایسه آن با روش آزمون های کتبی (PBT) وجود ندارد.هدف: مطالعه به منظور مقایسه نتایج آزمون رایانه ای با کتبی در ارزشیابی حیطه شناختی دانشجویان دندان پزشکی انجام شد.مواد و روش ها: این مطالعه تحلیلی بر روی 46 دانشجوی دندان پزشکی یزد در سال 1383 انجام شد. آزمون ها متوالی بود و میانگین نمره های دو روش در کل آزمون و ضریب همبستگی نمرات دو آزمون برای هر فرد با استفاده از آزمون های آماری تی و اسپیرمن تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: همبستگی مثبت و معنی دار بین نمره هر فرد در دو روش وجود داشت (0.6=r, 0.000=p), در حالی که اختلاف میانگین نمره های کل آزمون معنی دار نبود.نتیجه گیری: آزمون رایانه ای می تواند جهت رتبه بندی دانشجویان و به عنوان یک روش نوین در ارزشیابی دانشجویان استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عقیلی، حسین، حیدریان، محمدرضا، باقیانی مقدم، محمدحسین، و فلاح زاده، حسین. (1385). مقایسه نتایج آزمون رایانه ای با کتبی در ارزشیابی حیطه شناختی دانشجویان در بخش ارتودنسی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 10(4 (پیاپی 41))، 82-85. SID. https://sid.ir/paper/49007/fa

    Vancouver: کپی

    عقیلی حسین، حیدریان محمدرضا، باقیانی مقدم محمدحسین، فلاح زاده حسین. مقایسه نتایج آزمون رایانه ای با کتبی در ارزشیابی حیطه شناختی دانشجویان در بخش ارتودنسی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین[Internet]. 1385؛10(4 (پیاپی 41)):82-85. Available from: https://sid.ir/paper/49007/fa

    IEEE: کپی

    حسین عقیلی، محمدرضا حیدریان، محمدحسین باقیانی مقدم، و حسین فلاح زاده، “مقایسه نتایج آزمون رایانه ای با کتبی در ارزشیابی حیطه شناختی دانشجویان در بخش ارتودنسی،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، vol. 10، no. 4 (پیاپی 41)، pp. 82–85، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/49007/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button