مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,103
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

689
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

همبستگی سطح تعارض پرستاران بیمارستان های عمومی استان بوشهر با کاربرد سبک های مذاکره توسط سرپرستاران (1386)

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 69

چکیده

 زمینه:تضاد و تعارض پدیده ای اجتناب ناپذیر در زندگی بشر و مقتضای حیات اجتماعی است. نظام های بهداشتی - درمانی به خصوص بخش های پرستاری مستعد بروز انواع تعارض هستند که باید توسط سرپرستاران هدایت و کنترل شوند. مذاکره به عنوان روشی با صرفه, موثر و واقعی در حل تعارض شناخته شده است.هدف: مطالعه به منظور تعیین سطح تعارض پرستاران بیمارستان های عمومی استان بوشهر و ارتباط آن با میزان استفاده از سبک های مذاکره توسط سرپرستاران انجام شد.مواد و روش ها: این مطالعه همبستگی در سال 1386 بر روی 362 نفر از پرستاران و 53 نفر از سرپرستاران بخش های مختلف بیمارستان های عمومی استان بوشهر انجام شد. دو پرسش نامه تعارض دوبرین و سبک مذاکره پیره برای جمع آوری داده ها استفاده شدند. داده ها با آزمون های آماری آنوای یک طرفه و ضریب همبستگی اسپیرمن تحلیل شدند.یافته ها: سطح تعارض پرستاران به جز در بیمارستان فاطمه زهرا (س) که زیاد بود, در سایر بیمارستان ها در سطح متوسطی قرارداشت. سرپرستاران به میزان بالایی از سبک های مذاکره واقع گرایی, تحلیلی و هنجاری استفاده می کردند و تنها از سبک مذاکره شهودی به میزان مناسبی بهره می بردند. بین سطح تعارض پرستاران و میزان استفاده سرپرستاران از سبک های مذاکره همبستگی معکوسی وجود داشت, هرچند رابطه آماری معنی داری بین این متغیرها مشاهده نشد.نتیجه گیری: مدیران بیمارستان های مورد مطالعه باید ریشه های تعارض را شناسایی و آن را اداره کنند. آن ها می توانند از سطح تعارض متوسطی به عنوان مزیت رقابتی در بازارهای سلامت بهره گیرند. سرپرستاران باید درباره مهارت های حل تعارض مانند مذاکره, آموزش ببینند و سبک های مذاکره خود را بر پایه شرایط خاص تعدیل کنند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تورانی، سوگند، حسینی، فاطمه، ازمل، محمد، و کلهر، روح اله. (1390). همبستگی سطح تعارض پرستاران بیمارستان های عمومی استان بوشهر با کاربرد سبک های مذاکره توسط سرپرستاران (1386). مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 15(2 (پیاپی 59))، 63-69. SID. https://sid.ir/paper/49151/fa

    Vancouver: کپی

    تورانی سوگند، حسینی فاطمه، ازمل محمد، کلهر روح اله. همبستگی سطح تعارض پرستاران بیمارستان های عمومی استان بوشهر با کاربرد سبک های مذاکره توسط سرپرستاران (1386). مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین[Internet]. 1390؛15(2 (پیاپی 59)):63-69. Available from: https://sid.ir/paper/49151/fa

    IEEE: کپی

    سوگند تورانی، فاطمه حسینی، محمد ازمل، و روح اله کلهر، “همبستگی سطح تعارض پرستاران بیمارستان های عمومی استان بوشهر با کاربرد سبک های مذاکره توسط سرپرستاران (1386)،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، vol. 15، no. 2 (پیاپی 59)، pp. 63–69، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/49151/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button