Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,923
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

901
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین راهبردهای مدیریت تعارض و سبک های مذاکره در مدیران پرستاری بیمارستان های منتخب شهر اهواز

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 56

چکیده

 مقدمه: تعارض عاملی شناخته شده است که وضع موجود را به چالش می کشد و زمینه را برای نوآوری و تحول فراهم می کند. لذا یکی از وظایف مهم مدیران, مدیریت تعارض در سازمان است. هدف از انجام این مطالعه تعیین رابطه بین سبک های مدیریت تعارض و سبک های مذاکره مدیران رده های مختلف پرستاری بیمارستانهای منتخب شهر اهواز است.روش بررسی: این پژوهش از نوع مطالعات مقطعی و توصیفی - تحلیلی می باشد. جامعه پژوهش را 70 نفر از مدیران پرستاری (مترون, سوپروایزر و سرپرستار) بیمارستان های نفت, گلستان و رازی اهواز تشکیل داده اند. داده ها با استفاده از سه پرسشنامه مشخصات شغلی و دموگرافیک, سبک های مذاکره و مدیریت تعارض جمع آوری شد و با استفاده از نرم افزار SPSS11.5 و آزمون های آماری مناسب تحلیل گردید.یافته ها: در زمینه بکارگیری استراتژی های مدیریت تعارض, مدیران پرستاری به ترتیب 9/42 درصد از استراتژی راه حل گرایی, 3/34 درصد از استراتژی عدم مقابله, 1/7 درصد از استراتژی کنترلی و 7/5 درصد از استراتژی ترکیبی استفاده کرده اند. همچنین میزان کاربرد سبک های مذاکره در میان این افراد به ترتیب 30 درصد سبک واقع گرایی, 3/24 درصد سبک تحلیلی, 1/17 درصد سبک ترکیبی, 7/15 درصد سبک هنجاری و 9/12 درصد سبک شهودی بوده است. بین سابقه مدیریت افراد و استراتژی راه حل گرایی ارتباط آماری معنی دار وجود داشت (P=0.001). همچنین بین سابقه مدیریت و سبک مذاکره واقع گرایی ارتباط آماری معنی دار وجود داشت (P=0.008). بین استراتژی های مدیریت تعارض و سبک مذاکره افراد مورد مطالعه ارتباط معنی داری وجود نداشت.نتیجه گیری: مطالعه حاضر نشان داد که اکثر پرستاران مورد مطالعه از راهبرد مدیریت تعارض راه حل گرایی استفاده می کنند یعنی در برخورد با مسایل به دنبال ارایه راه حل بوده و در زمان مذاکره واقع گرا هستند. انتخاب سبک مدیریت تعارض و روش های مذاکره تا حدی به شرایط محیط سازمانی و نیز ویژگی های فردی بستگی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترابی پور، امین، ابراهیمی دستگردی، بتول، و حقیقی زاده، محمدحسین. (1389). بررسی رابطه بین راهبردهای مدیریت تعارض و سبک های مذاکره در مدیران پرستاری بیمارستان های منتخب شهر اهواز. علوم بهداشتی جندی شاپور (JENTASHAPIR JOURNAL OF HEALTH SCIENCES)، 2(3)، 46-56. SID. https://sid.ir/paper/205291/fa

    Vancouver: کپی

    ترابی پور امین، ابراهیمی دستگردی بتول، حقیقی زاده محمدحسین. بررسی رابطه بین راهبردهای مدیریت تعارض و سبک های مذاکره در مدیران پرستاری بیمارستان های منتخب شهر اهواز. علوم بهداشتی جندی شاپور (JENTASHAPIR JOURNAL OF HEALTH SCIENCES)[Internet]. 1389؛2(3):46-56. Available from: https://sid.ir/paper/205291/fa

    IEEE: کپی

    امین ترابی پور، بتول ابراهیمی دستگردی، و محمدحسین حقیقی زاده، “بررسی رابطه بین راهبردهای مدیریت تعارض و سبک های مذاکره در مدیران پرستاری بیمارستان های منتخب شهر اهواز،” علوم بهداشتی جندی شاپور (JENTASHAPIR JOURNAL OF HEALTH SCIENCES)، vol. 2، no. 3، pp. 46–56، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/205291/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا