مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

498
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کیفیت کارگاه های آموزشی کتابخانه دیجیتال ملی پزشکی ایران (INLM) از دیدگاه مدرسان

صفحات

 صفحه شروع 194 | صفحه پایان 202

چکیده

 سابقه و هدف: با توجه به این که تا به حال کیفیت کارگاه های برگزار شده در ایران مورد بررسی قرار نگرفته است, پژوهش حاضر, با هدف بررسی کیفیت کارگاه های آشنایی با کتابخانه ملی دیجیتال پزشکی ایران, طی سال های 1390 و 1391, انجام گرفت.روش بررسی: این مطالعه با رویکرد کیفی و با استفاده از روش نظریه زمینه ای انجام شد. بیست نفر از مدرسین واجد شرایط برای شرکت در مصاحبه های عمیق نیمه ساختار یافته در نظر گرفته شدند که پس از انجام مصاحبه با تعداد 10 نفر از آنها, محقق به اشباع اطلاعاتی در زمینه کیفیت برگزاری این کارگاه ها رسید. مدت هر مصاحبه حدود 60 تا 75 دقیقه بود. در نهایت, عوامل تسهیل کننده و بازدارنده کیفیت کارگاه ها مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها: عوامل تسهیل کننده و بازدارنده کیفیت کارگاه ها, در دو سطح فردی و مدیریتی طبقه بندی شدند. سطح فردی, شامل آموزش و انگیزش, و سطح مدیریتی, شامل زمان کارگاه, مکان کارگاه, تجهیزات کارگاه, تعداد کارگاه ها و نحوه اطلاع رسانی کارگاه بود.نتیجه گیری: به نظر می رسد عوامل فردی و مدیریتی در تسهیل و بازدارندگی کیفیت کارگاه های آشنایی با کتابخانه ملی دیجیتال پزشکی ایران دارای نقش می باشند. از این رو, بررسی تاثیر تجربی آنها در مطالعات آینده توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حریری، نجلا، مجرد، مهدی، منصوریان، یزدان، افغان، مرجان، و قائدی، پوران. (1392). کیفیت کارگاه های آموزشی کتابخانه دیجیتال ملی پزشکی ایران (INLM) از دیدگاه مدرسان. پژوهش در پزشکی، 37(3)، 194-202. SID. https://sid.ir/paper/492809/fa

    Vancouver: کپی

    حریری نجلا، مجرد مهدی، منصوریان یزدان، افغان مرجان، قائدی پوران. کیفیت کارگاه های آموزشی کتابخانه دیجیتال ملی پزشکی ایران (INLM) از دیدگاه مدرسان. پژوهش در پزشکی[Internet]. 1392؛37(3):194-202. Available from: https://sid.ir/paper/492809/fa

    IEEE: کپی

    نجلا حریری، مهدی مجرد، یزدان منصوریان، مرجان افغان، و پوران قائدی، “کیفیت کارگاه های آموزشی کتابخانه دیجیتال ملی پزشکی ایران (INLM) از دیدگاه مدرسان،” پژوهش در پزشکی، vol. 37، no. 3، pp. 194–202، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/492809/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button