Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

602
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

167
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش استفاده از ویدئو در آموزش علایم روانپزشکی به دانشجویان پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 251 | صفحه پایان 257

چکیده

 زمینه و هدف: روش های مرسوم سخنرانی و آموزش تئوری, از سال ها قبل برای آموزش روانپزشکی به دانشجویان دوره پزشکی عمومی استفاده شده است. اما در سالیان اخیر, استفاده از تکنولوژی ها جدید مانند فیلم های ویدئویی برای این منظور, به تدریج راهی نو در آموزش روانپزشکی باز کرده است. استفاده از فیلم های ویدئویی در آموزش روانپزشکی فوایدی از جمله فراهم آوردن بازخورد و ارزیابی دانشجویان, افزایش مواجهه دانشجویان با ارزیابی های تشخیصی و سایکوپاتولوژی, ایجاد بحث در مورد جنبه های تئوری آموزشی, ارتقای آموزشی بیمار و پیشگیری از بیماری ها دارد. روش کار: از بیست علامت روانپزشکی در بیماران واقعی, فیلم تهیه شد. سپس دانشجویان پزشکی به دو گروه تقسیم و برای آموزش آن ها از دو روش سخنرانی و آموزش با فیلم استفاده شد و به وسیله آزمون, میزان یادگیری دو گروه مقایسه گردید. یافته ها: 80 دانشجو شامل 43 نفر در گروه آموزش با روش سخنرانی و 37 نفر در گروه آموزش با فیلم وارد مطالعه شدند. دو گروه از نظر سن, جنسیت, تاهل و مقطع تحصیلی تفاوت معنی دار نداشتند. دو گروه, تفاوت آماری معنی داری از نظرنمرات کل داشتند و نمرات در گروه آموزش با فیلم بالاتر بود. همچنین از میان 20 علامت مقایسه شده در بین دو گروه, میزان پاسخ دهی صحیح به 5 علامت در گروه آموزش با فیلم به صورت معنی د اری از گروه دیگر بیشتر بود که شامل Delusional memory, Delusional mood, Intermetamorphosis, Double orientation و Passivity feeling بودند. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه تایید کننده پژوهش های قبلی در این زمینه می باشد و آموزش با فیلم در مجموع, موثرتر از آموزش با سخنرانی بود. میزان تاثیر استفاده از فیلم های آموزشی, به عواملی مانند روش مورد مقایسه با روش آموزش با فیلم, هدف از آموزش و کیفیت و نحوه آماده سازی ویدئو بستگی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفاری نژاد، علیرضا، مظهری، شهرزاد، و استیلایی، فریبرز. (1392). بررسی نقش استفاده از ویدئو در آموزش علایم روانپزشکی به دانشجویان پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 10(3)، 251-257. SID. https://sid.ir/paper/493719/fa

    Vancouver: کپی

    غفاری نژاد علیرضا، مظهری شهرزاد، استیلایی فریبرز. بررسی نقش استفاده از ویدئو در آموزش علایم روانپزشکی به دانشجویان پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1392؛10(3):251-257. Available from: https://sid.ir/paper/493719/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا غفاری نژاد، شهرزاد مظهری، و فریبرز استیلایی، “بررسی نقش استفاده از ویدئو در آموزش علایم روانپزشکی به دانشجویان پزشکی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 10، no. 3، pp. 251–257، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/493719/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا