Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,929
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,183
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد نظریه اسناد و باورهای هوشی در تعلیم و تربیت مدرسه ای

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 65

چکیده

 مطالعه نگرشی که فرد در مورد خود دارد از موضوعات اساسی و مهم در دانش روان شناختی محسوب می گردد. نگرش هر فرد درباره خود می تواند زمینه موفقیت تحصیلی و اجتماعی او را فراهم کند و همزمان نیز از آن متاثر شود. همچنین بین نگرش و یادگیری تعامل وجود دارد. یادگیری می تواند بر نگرش ها و نگرش ها می تواند بر یادگیری اثرگذار باشد. مجموعه باورهایی که فرد نسبت به خود دارد تمام سیستم رفتارهایش را تحت تاثیر قرار می دهد. باورها باعث می شود که افراد در شرایط یکسان متفاوت عمل کنند. دانش آموزانی که اعتقاد دارند هوش کیفیتی انعطاف پذیر و قابل افزایش است اهداف تبحری را انتخاب می کنند و برای رسیدن به اهداف خود تلاش زیادی به خرج می دهند و عمدتا از راهبردهای پردازش عمیق و سطح بالا استفاده می کنند و درنتیجه این افراد از عملکرد تحصیلی بالایی برخوردارند و دانش آموزانی که اعتقاد به ذاتی بودن هوش دارند غالبا از اهداف رویکرد- عملکرد را انتخاب کرده و برای رسیدن به اهداف خود دارای حداقل تلاش هستند. پژوهش حاضر به منظور بررسی و کاربرد نظریه اسناد و باورهای هوشی در تعلیم و تربیت مدرسه ای می باشد. روش تحقیق این پژوهش, توصیفی- تحلیلی است و روش جمع آوری اطلاعات, توصیفی کتابخانه ای است. که با مرور متون مرتبط و با روش کتابخانه ای و با ابزار فیش برداری انجام پذیرفته است. لذا در این راستا, مقاله حاضر به بررسی باورهای هوشی, باورهای هوشی ذاتی- افزایشی و به ارتباط آن با عزت نفس, خودکارامدی, انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی پرداخته است. همچنین نظریه اسناد را در ارتباط با باورهای هوشی مورد بررسی قرار داده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، فرشته، و سلیمان پورعمران، محبوبه. (1395). کاربرد نظریه اسناد و باورهای هوشی در تعلیم و تربیت مدرسه ای. شباک، 2(12 (پیاپی 19))، 55-65. SID. https://sid.ir/paper/496575/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی فرشته، سلیمان پورعمران محبوبه. کاربرد نظریه اسناد و باورهای هوشی در تعلیم و تربیت مدرسه ای. شباک[Internet]. 1395؛2(12 (پیاپی 19)):55-65. Available from: https://sid.ir/paper/496575/fa

    IEEE: کپی

    فرشته رضایی، و محبوبه سلیمان پورعمران، “کاربرد نظریه اسناد و باورهای هوشی در تعلیم و تربیت مدرسه ای،” شباک، vol. 2، no. 12 (پیاپی 19)، pp. 55–65، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/496575/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا