Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

837
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

148
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی صحت شیوه پژوهش مقالات مداخله ای آموزش پزشکی، منتشر شده در مجلات مصوب داخلی طی سال های 91-1384

صفحات

 صفحه شروع 341 | صفحه پایان 348

چکیده

 زمینه و هدف: بررسی میزان درستی شیوه پژوهش گزارش های تحقیقی, اطمینان خوانندگان را در به کارگیری نتایج آن ها افزایش می دهد. این مقاله با هدف بررسی صحت متدولوژی مقالات مداخله ای آموزش پزشکی, منتشر شده در مجلات مصوب داخلی صورت گرفت. روش کار: مطالعه مقطعی, با جستجوی وسیع مقالات مداخله ای در تدریس آموزش پزشکی با مروری بر آرشیو تمامی مجلات مصوب پژوهشی در علوم پزشکی کشور و جستجو در پایگاه های اطلاعاتی, تعداد 30 مقاله بررسی گردید و میزان صحت متدولوژیک تمام مقالات, با استفاده از فرم مخصوص بررسی شد. پایایی فرم به روش همسانی درونی و روایی آن در مطالعات قبلی تایید شده بود. از آمار توصیفی و نرم افزار SPSS برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. یافته ها: بیش از 90 درصد مطالعات از نظر مناسب بودن طرح, مطلوب بودند. معیارهای ورود و خروج واحدهای پژوهش فقط در 26.8 درصد موارد مشخص شده بود. در 70 درصد موارد کور سازی صورت نگرفته بود. پایایی و روایی ابزار در 66.7 درصد از موارد وجود نداشت. مدت پیگیری مطالعه در 70 درصد موارد مشخص نبود و رضایت آگاهانه در 80 درصد موارد از آزمودنی ها گرفته نشده بود. نتیجه گیری: در مواردی مانند پایایی و روایی ابزار, انتخاب نمونه ها, کور سازی, یکسان سازی گروه ها میزان عدم صحت آن بالا می باشد. توصیه می شود مجلات مرتبط با آموزش علوم پزشکی, به هنگام بررسی و چاپ مقالات مداخله ای آموزش علوم پزشکی, دقت بیشتری را از نظر صحت شیوه پژوهش مقالات معمول دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، عباس، و راد، مصطفی. (1392). بررسی صحت شیوه پژوهش مقالات مداخله ای آموزش پزشکی, منتشر شده در مجلات مصوب داخلی طی سال های 91-1384. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 10(4)، 341-348. SID. https://sid.ir/paper/496950/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری عباس، راد مصطفی. بررسی صحت شیوه پژوهش مقالات مداخله ای آموزش پزشکی, منتشر شده در مجلات مصوب داخلی طی سال های 91-1384. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1392؛10(4):341-348. Available from: https://sid.ir/paper/496950/fa

    IEEE: کپی

    عباس حیدری، و مصطفی راد، “بررسی صحت شیوه پژوهش مقالات مداخله ای آموزش پزشکی, منتشر شده در مجلات مصوب داخلی طی سال های 91-1384،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 10، no. 4، pp. 341–348، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/496950/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا