Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

561
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

268
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عادات و نگرش های خواندن دانشجویان کارشناسی دانشکده روا نشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 86

چکیده

 پژوهش حاضر از نوع کاربردی و به روش پیمایشی و جامعه پژوهش, کلیه دانشجویان کارشناسی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی هستند. با توجه به حجم جامعه آماری (1607 نفر), گروه نمونه به تعداد 310 نفر بر اساس جدول مورگان و به روش تصادفی ساده انتخاب شده است. ابزار پژوهش, پرسشنامه عادات و نگرش خواندن است. به منظور انجام تحلیل های آماری از آزمون مان- ویتنی و آزمون کروسکال والیس استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که بیشترین مواد خواندنی در بین دانشجویان, کتب درسی و کمترین آن مجله عام هپسند است. همچنین بیشترین مقدار زمانی که دانشجویان صرف خواندن م یکنند متعلق به کتب درسی (31 تا 60 دقیقه در روز) است. اینترنت بیشترین مجرای دسترسی به مواد خواندنی برای دانشجویان و فروشگاه های کتابفروشی کمترین بوده است. همچنین بیشترین مکانی که دانشجویان در آن م یخ وانند, خانه و کمترین, فضای باز بوده است. بر اساس یافته های پژوهش, ترغیب و تشویق از سوی دیگران, بیشترین سهم را در شک لدهی نگرش به خواندن در آزمودنی ها دارد و سایر عوامل به ترتیب عبارتند از: لذت و سرگرمی در خواندن, نگرانی و سختی و دشواری در خواندن, و چگونگی رویایی با فعالیت خواندن. یافت هها همچنین نشان داد که بین نگرش دانشجویان به خواندن بر حسب جنسیت و رشته های تحصیلی تفاوت معنا داری وجود ندارد. با توجه به یافته های پژوهش, به نظر م یرسد هدف دانشجویان از خواندن, کسب لذت و سرگرمی نیست و بیشتر برای کسب دانش, به صورت هدفمند تمایل به خواندن کتب درسی دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مومنی، عصمت، علی زاده، فاطمه، و عبودیت، علیرضا. (1394). عادات و نگرش های خواندن دانشجویان کارشناسی دانشکده روا نشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی. پژوهش در نظام های آموزشی، 9(28)، 59-86. SID. https://sid.ir/paper/497586/fa

    Vancouver: کپی

    مومنی عصمت، علی زاده فاطمه، عبودیت علیرضا. عادات و نگرش های خواندن دانشجویان کارشناسی دانشکده روا نشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1394؛9(28):59-86. Available from: https://sid.ir/paper/497586/fa

    IEEE: کپی

    عصمت مومنی، فاطمه علی زاده، و علیرضا عبودیت، “عادات و نگرش های خواندن دانشجویان کارشناسی دانشکده روا نشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 9، no. 28، pp. 59–86، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/497586/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا