مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

777
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

549
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی الگوهای ذهنی اساتید الکترونیکی دانشگاه تهران در نقش یاد دهنده: پژوهشی بر مبنای روش کیو

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 40

چکیده

 دستیابی به اهداف یادگیری الکترونیکی یکی از چالش هایی است که بسیاری از دانشگاه ها همانند دانشگاه تهران با آن مواجه است. از آنجا که مدرس در فضای الکترونیکی با ارائه شیوه های خلاقانه امور یادگیری را تسهیل و مدیریت می کند, تقویت این شیوه ها یکی از راه های دستیابی به اهداف آن است. اما یکی از عواملی که بر انتخاب این شیوه ها اثر می گذارد درک مدرسان نسبت به نقش خود در این حوزه نوین است و اهمیت درک نقش, تاثیری است که بر خروجی فرآیند یاددهی - یادگیری دارد. بر اساس گزارش مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه تهران در سال 89, با توجه به میزان موفقیت فارغ التحصیلان, تنها 2.53 درصد اساتید درک درستی از نقش خود داشته, منطبق با این نظام, فعالیت کرده اند و سایرین با همان نگرش سنتی معلم محور, به تدریس مشغول بوده اند. با توجه به این مساله, هدف پژوهش حاضر «شناسایی ذهنیت مدرسان الکترونیکی دانشگاه تهران در نقش یاددهنده» است. در این راستا ابتدا تالار گفتمان درباره شیوه های عملکرد مدرسین الکترونیکی بررسی سپس نمونه معرفی از این گفتمان ها که نمایان گر نحوه تدریس الکترونیکی در دانشگاه تهران است, انتخاب و با استفاده از روش کیو, عبارات تالار گفتمان تحلیل و چهار الگوی ذهنی آشکار و نامگذاری می شود: انتقال دهنده دانش, مشارکت کننده, وساطت کننده و طراح محتوا. الگوی ذهنی انتقال دهنده دانش به دلیل آنکه تعداد بیشتری از مشارکت کنندگان روی آن دارای بار عاملی بودند و جایگاه مشارکت کنندگان نماینده این الگوی ذهنی در مطالعه کیو مهم تلقی می شد, نسبت به سایر الگوها غالب است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی یاره، فتانه، نیک رفتار، طیبه، و عباسعلی، زهرا. (1391). شناسایی الگوهای ذهنی اساتید الکترونیکی دانشگاه تهران در نقش یاد دهنده: پژوهشی بر مبنای روش کیو. مدیریت فناوری اطلاعات، 4(12)، 23-40. SID. https://sid.ir/paper/498085/fa

    Vancouver: کپی

    تقی یاره فتانه، نیک رفتار طیبه، عباسعلی زهرا. شناسایی الگوهای ذهنی اساتید الکترونیکی دانشگاه تهران در نقش یاد دهنده: پژوهشی بر مبنای روش کیو. مدیریت فناوری اطلاعات[Internet]. 1391؛4(12):23-40. Available from: https://sid.ir/paper/498085/fa

    IEEE: کپی

    فتانه تقی یاره، طیبه نیک رفتار، و زهرا عباسعلی، “شناسایی الگوهای ذهنی اساتید الکترونیکی دانشگاه تهران در نقش یاد دهنده: پژوهشی بر مبنای روش کیو،” مدیریت فناوری اطلاعات، vol. 4، no. 12، pp. 23–40، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/498085/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button