مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

478
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

320
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ادراک دانشجویان کارشناسی ارشد از سیاست ها و اقدامات درستکاری تحصیلی دانشگاه و میزان تخلفات تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 169

چکیده

 با استناد به تحقیقات انجام شده رواج و شیوع تخلفات تحصیلی در مراکز آموزشی و دانشگاه ها رو به افزایش است. هدف از پژوهش حاضر بررسی سیاست ها و اقدامات درستکاری تحصیلی دانشگاه و میزان تخلفات تحصیلی دانشجویان بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز بود که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای تعداد 319 دانشجو به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده های این پژوهش اقتباسی بود از مقیاس درستکاری تحصیلی (انجمن درستکاری تحصیلی, 2008) که روایی آن از طریق تحلیل گویه و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ محاسبه و تایید شد. برای تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی, تی تست مستقل و تحلیل واریانس یکطرفه و آزمون تعقیبی شفه استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که دانشجویان سیاست ها و اقدامات درستکاری دانشگاه را ضعیف ارزیابی کرده و 95% آنان حداقل یک بار مرتکب تخلفات تحصیلی شده اند. نتایج همچنین, نشان داد که بین ادراک از سیاست ها و اقدامات درستکاری تحصیلی و میزان ارتکاب به تخلفات تحصیلی بر حسب جنسیت و رشته تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهبازی، محمدرضا، مالکی، مریم، و ساکتی، پرویز. (1392). بررسی ادراک دانشجویان کارشناسی ارشد از سیاست ها و اقدامات درستکاری تحصیلی دانشگاه و میزان تخلفات تحصیلی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 19(69)، 149-169. SID. https://sid.ir/paper/498693/fa

    Vancouver: کپی

    شهبازی محمدرضا، مالکی مریم، ساکتی پرویز. بررسی ادراک دانشجویان کارشناسی ارشد از سیاست ها و اقدامات درستکاری تحصیلی دانشگاه و میزان تخلفات تحصیلی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1392؛19(69):149-169. Available from: https://sid.ir/paper/498693/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا شهبازی، مریم مالکی، و پرویز ساکتی، “بررسی ادراک دانشجویان کارشناسی ارشد از سیاست ها و اقدامات درستکاری تحصیلی دانشگاه و میزان تخلفات تحصیلی،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 19، no. 69، pp. 149–169، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/498693/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button