مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

671
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

306
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین سبک پردازش هویت و پیشرفت تحصیلی با نقش واسطه ای سلامت عمومی در بین دانش آموزان دختر و پسر دوره پیش دانشگاهی

صفحات

 صفحه شروع 102 | صفحه پایان 112

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی نقش واسطه ای سلامت عمومی با سبک های پردازش هویت و پیشرفت تحصیلی در دوره پیش دانشگاهی مدارس دولتی شهر مرند است. روش تحقیق به صورت پیمایشی و از نوع توصیفی همبستگی است. جامعه آماری پژوهش, تمامی دانش آموزان مدارس پیش دانشگاهی دخترانه و پسرانه دولتی شهر مرند است (1034 نفر) و بر اساس جدول مورگان, تعداد 285 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شد. روش نمونه گیری به صورت طبقه ای متناسب با حجم است. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ و هیلر (1979) و پرسشنامه هویت برزونسکی (1992) استفاده شد جهت بررسی پایایی ابزار پژوهش, از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد که پایایی پرسشنامه سلامت عمومی 0.825 و پایایی پرسشنامه هویت 0.756به دست آمد و روایی پرسشنامه مورد تایید متخصصان قرار گرفت. جهت بررسی فرضیه های پژوهش, از آزمون های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد.یافته های پژوهش نشان داد, بین سبک هویت با پیشرفت تحصیلی (p=0.027<0.05), سبک هویت با جنسیت (p=0.0001< 0.01) و سلامت عمومی با جنسیت (p=0.018< 0.05) رابطه معنادار وجود دارد. در ضمن بین سبک هویت با سلامت عمومی (p=0.430> 0.05) و نقش واسطه سلامت عمومی در رابطه با سبک هویت و پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری یافت نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رنج دوست، شهرام، و قهرمانی، جعفر. (1395). رابطه بین سبک پردازش هویت و پیشرفت تحصیلی با نقش واسطه ای سلامت عمومی در بین دانش آموزان دختر و پسر دوره پیش دانشگاهی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 13(23 (پیاپی 50))، 102-112. SID. https://sid.ir/paper/499210/fa

    Vancouver: کپی

    رنج دوست شهرام، قهرمانی جعفر. رابطه بین سبک پردازش هویت و پیشرفت تحصیلی با نقش واسطه ای سلامت عمومی در بین دانش آموزان دختر و پسر دوره پیش دانشگاهی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1395؛13(23 (پیاپی 50)):102-112. Available from: https://sid.ir/paper/499210/fa

    IEEE: کپی

    شهرام رنج دوست، و جعفر قهرمانی، “رابطه بین سبک پردازش هویت و پیشرفت تحصیلی با نقش واسطه ای سلامت عمومی در بین دانش آموزان دختر و پسر دوره پیش دانشگاهی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 13، no. 23 (پیاپی 50)، pp. 102–112، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/499210/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button