مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,113
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,110
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی پویای سیستم حمل و نقل شهری پایدار به منظور اصلاح و بهبود ترافیک

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 52

چکیده

 امروزه توسعه پایدار به یکی از نگرانی های مهم سیاست گذاران و برنامه ریزان در سراسر دنیا تبدیل شده است. توسعه پایدار از سه بعد اصلی تشکیل شده است: محیط زیست, اقتصاد و اجتماع. حمل و نقل اثرات زیست محیطی, اجتماعی و اقتصادی بسیاری دارد و فاکتور مهمی در توسعه پایدار محسوب می شود. سیستم حمل و نقل شهری, سیستمی پیچیده با متغیرهای متعدد و چرخه های بازخوردی غیرخطی است. حمل و نقل را نمی توان یک متغیر مستقل محسوب کرد. هدف این مقاله ارائه مدلی پویا برای سیستم حمل و نقل شهری با توجه به مفهوم سیستم حمل و نقل شهری پایدار است, به طوری که با استفاده از این مدل, ماهیت پیچیده و پویای سیستم حمل و نقل شهری درک و تاثیر سیاست ها ارزیابی گردد. لذا, در مقاله حاضر سعی شده است با استفاده از رویکرد پویایی شناسی سیستم ها, مدلی جامع و یکپارچه برای سیستم حمل و نقل شهری تهران با توجه به مفهوم سیستم حمل و نقل شهری پایدار ارائه گردد و رفتار پویای سیستم ارزیابی شود. در ادامه با شبیه سازی مدل, سیاست هایی در جهت افزایش کارایی سیستم های حمل و نقل شهری و بهبود پارامترهای ترافیک شهری ارائه شده است. مدل با استفاده از نرم افزار ونسیم و داده های شهر تهران مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که اجرای ترکیبی سیاست های ارائه شده تاثیر بسزایی در بهبود کارایی سیستم حمل و نقل و وضعیت پارامترهای ترافیکی شهر تهران دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدوند، علی محمد، محمدیانی، زینب، و خدادادی ابیازنی، حدیثه. (1394). مدل سازی پویای سیستم حمل و نقل شهری پایدار به منظور اصلاح و بهبود ترافیک. پژوهش های مدیریت در ایران، 19(2)، 31-52. SID. https://sid.ir/paper/500309/fa

    Vancouver: کپی

    احمدوند علی محمد، محمدیانی زینب، خدادادی ابیازنی حدیثه. مدل سازی پویای سیستم حمل و نقل شهری پایدار به منظور اصلاح و بهبود ترافیک. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1394؛19(2):31-52. Available from: https://sid.ir/paper/500309/fa

    IEEE: کپی

    علی محمد احمدوند، زینب محمدیانی، و حدیثه خدادادی ابیازنی، “مدل سازی پویای سیستم حمل و نقل شهری پایدار به منظور اصلاح و بهبود ترافیک،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 19، no. 2، pp. 31–52، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/500309/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button