مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

795
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

320
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سبک های غالب یادگیری ادراکی یادگیرندگان زبان فارسی در محیط زبان دوم

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 25

چکیده

 پژوهش حاضر به بررسی سبکهای یادگیری فارسی آموزان غیرایرانی در کشور ایران به عنوان محیط زبان دوم می پردازد. هدف نخست, یافتن سبکهای غالب یادگیری ادراکی آنان است. هدفهای بعدی, بررسی و آگاهی از ارتباط میان زبان (عریی زبانان و غیرعربی زبانان), ملیت در دو حوزه ی آسیا و اروپا, مقطع تحصیلی (داشتن یا نداشتن تحصیلات دانشگاهی) و جنسیت فارسی آموزان با سبکهای غالب یادگیری ادراکی است. آزمودنی های این پژوهش 131 زبان آموز دختر و پسر غیرایرانی می باشند که به طور تصادفی از کلاسهای مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) انتخاب شدند. نتایج به دست آمده با کمک پرسشنامه ی سبکهای غالب یادگیری رید (1987) نشان می دهد که بیشترین فراوانی اولویت دهی سبکهای یادگیری مربوط به اولویت اصلی در سبکهای بساوشی, شنیداری و جنبشی و اولویت فرعی در سبکهای دیداری, گروهی و انفرادی است. اما دیگر یافته ها حاکی از آن است که میانگین نمرات در دو سبک یادگیری شنیداری و گروهی در میان زبان آموزان اروپایی به طور معناداری کمتر از زبان آموزان آسیایی می باشد. در سبک یادگیری جنبشی, میانگین نمرات در گروه غیرعربی زبانان به طور معناداری بیشتر از عرب زبانان است. سایر نتایج اختلاف آماری معناداری میان نمرات سبک های مختلف یادگیری در دو گروه زنان و مردان را نشان نمی دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وکیلی فرد، امیررضا. (1395). سبک های غالب یادگیری ادراکی یادگیرندگان زبان فارسی در محیط زبان دوم. جستارهای زبانی، 7(6 (34) (ویژه نامه))، 1-25. SID. https://sid.ir/paper/501038/fa

    Vancouver: کپی

    وکیلی فرد امیررضا. سبک های غالب یادگیری ادراکی یادگیرندگان زبان فارسی در محیط زبان دوم. جستارهای زبانی[Internet]. 1395؛7(6 (34) (ویژه نامه)):1-25. Available from: https://sid.ir/paper/501038/fa

    IEEE: کپی

    امیررضا وکیلی فرد، “سبک های غالب یادگیری ادراکی یادگیرندگان زبان فارسی در محیط زبان دوم،” جستارهای زبانی، vol. 7، no. 6 (34) (ویژه نامه)، pp. 1–25، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/501038/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button