مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,464
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,754
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی بر اساس تربیت مغزمحور

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 93

چکیده

 هدف کلی از انجام این تحقیق, تعلیم و تربیت اسلامی به تربیت مغز می باشد. پژوهش حاضر با بکارگیری روش تحلیل محتوای کیفی به واکاوی متون و پژوهش های تعلیم و تربیت اسلامی و همچنین متون و تحقیقات انجام شده در حوزه تربیت مغزمحور پرداخته است. از کلیه منابع چاپی و الکترونیکی در دسترس, مبتنی بر اهداف و سوالات پژوهش برای جمع آوری اطلاعات, استفاده شد. پژوهش حاضر بر اساس تایید زیرمولفه هایی از مقوله های سه گانه مدل پیشین یعنی مولفه های شناختی-فراشناختی, تعاملی-احساسی و جنبشی-فیزیولوژیک مغزمحور توسط مقوله های مستخرج از متون تعلیم و تربیت اسلامی برای تمام برنامه ریزان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت کشور, این امکان را فراهم می نماید که با یک زاویه و دید جدید, در نظام های آموزشی و تربیتی کشور از این یافته های علمی جدید استفاده نمایند. چرا که با توجه به مقوله های موجود در مبانی علمی و عناصر این مدل, می توان گفت که شناخت و تسلط بر ساختار مغز و نحوه تغییرات آن در موقع یادگیری, تفکر و رفتار و حتی در موقع ابراز احساسات, کنترل بر زندگی و روابط درون فردی و برون فردی را میسر نموده و بشریت با این فهم و ادراک, به سمت تحقق انسانیت, صلح و آرامش در جهان, خواهد رسید و اینها همان مولفه هایی است که شاید سالها و قرن ها پیش در متون تعلیم و تربیت اسلامی و در بین آرای صاحبنظران و فیلسوفان اسلامی وجود داشته است و تحقیق حاضر سعی در استخراج مقوله هایی داشته است که این مولفه ها را مورد تایید قرار دهد. بنابراین این تحقیق توانسته است که با اسلامی سازی بخشی یافته های علوم انسانی به طور اعم و علوم تربیتی به طور اخص در حوزه تربیت مغزمحور, به مربیان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت کشور جهت استفاده از این یافته ها, اطمینان خاطر بخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ستایش فر، طیبه. (1395). رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی بر اساس تربیت مغزمحور. ایده های نو در علوم و فناوری، 1(3)، 81-93. SID. https://sid.ir/paper/502189/fa

    Vancouver: کپی

    ستایش فر طیبه. رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی بر اساس تربیت مغزمحور. ایده های نو در علوم و فناوری[Internet]. 1395؛1(3):81-93. Available from: https://sid.ir/paper/502189/fa

    IEEE: کپی

    طیبه ستایش فر، “رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی بر اساس تربیت مغزمحور،” ایده های نو در علوم و فناوری، vol. 1، no. 3، pp. 81–93، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/502189/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button