مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

670
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

188
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گزارش تجربه: تدوین و پیاده سازی «مجموعه دستورالعمل و ابزارهای ارزشیابی پای بندی دستیاران به اصول حرفه ای» در گروه های آموزشی بالینی تربیت کننده دستیار تخصصی

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 142

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 شورای اعتباربخشی آموزش پزشکی تخصصی و هیات بورد رشته های تخصصی پزشکی آمریکا کسب شش صلاحیت اصلی را برای دستیاران رشته های تخصصی بالینی معین کرده است که یکی از آن ها پای بندی به اصول حرفه ای است(1). بر اساس دستورالعمل اجرایی آزمون های ارتقای دستیاری و گواهینامه تخصصی کشور ایران نیز باید در محاسبه نمرات نهایی ارزیابی درون بخشی این حیطه های شش گانه رعایت گردد (2). موضوع تعهد به اصول حرفه ای مانند بسیاری از جنبه های آموزشی دیگر دوران دستیاری یک فرآیند تکاملی است (3 و 4). برای گسترش و تعالی تعهد به اصول حرفه ای باید خطاهای رخ داده مشخص شوند و رفتاری که نشان دهنده تعهد به اصول حرفه ای است تقویت گردند (3). به همین دلیل تلاش هایی برای مستند سازی رفتار حرفه ای دستیاران و ارزیابی این رفتار و دخالت دادن آن در تعیین صلاحیت آنان برای کسب گواهی نامه تخصصی، به خصوص در کشورهای توسعه یافته صورت گرفته است (3 و 5 و 6).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی زاده، مجید، رحیمی، حمید، صبری، محمدرضا، و یمانی، نیکو. (1396). گزارش تجربه: تدوین و پیاده سازی «مجموعه دستورالعمل و ابزارهای ارزشیابی پای بندی دستیاران به اصول حرفه ای» در گروه های آموزشی بالینی تربیت کننده دستیار تخصصی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 17(ویژه نامه بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی)، 137-142. SID. https://sid.ir/paper/502571/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی زاده مجید، رحیمی حمید، صبری محمدرضا، یمانی نیکو. گزارش تجربه: تدوین و پیاده سازی «مجموعه دستورالعمل و ابزارهای ارزشیابی پای بندی دستیاران به اصول حرفه ای» در گروه های آموزشی بالینی تربیت کننده دستیار تخصصی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛17(ویژه نامه بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی):137-142. Available from: https://sid.ir/paper/502571/fa

    IEEE: کپی

    مجید محمدی زاده، حمید رحیمی، محمدرضا صبری، و نیکو یمانی، “گزارش تجربه: تدوین و پیاده سازی «مجموعه دستورالعمل و ابزارهای ارزشیابی پای بندی دستیاران به اصول حرفه ای» در گروه های آموزشی بالینی تربیت کننده دستیار تخصصی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 17، no. ویژه نامه بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، pp. 137–142، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/502571/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button