مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,553
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

949
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی شاخص های دخیل بر کیفیت آموزش الکترونیک

صفحات

 صفحه شروع 307 | صفحه پایان 318

چکیده

 کسب و کار و به تبع آن آموزش الکترونیکی ازجمله الزامات جوامع امروزی تلقی می شود. توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات, ارتباطات فرهنگی, توسعه شتابان علمی و فناوری, گستردگی جامعه هدف خواهان خدمات با کیفیت آموزشی از جمله این اقتضائات محسوب می شوند. هدف از پژوهش حاضر رتبه بندی شاخص های موثر بر کیفیت آموزش های الکترونیکی, از منظر دانشجویان مجازی است. به این منظور ابتدا با بررسی مطالعات پیشین, شاخص های دخیل در کیفیت آموزش الکترونیک استخراج شده است. سپس پرسش نامه محقق ساخته الکترونیکی میان دانشجویان مجازی دانشگاه تهران در دروس محاسباتی علوم انسانی توزیع شد و 112 نفر به آن پاسخ گفتند. برای ارزیابی شاخص ها در این نظرسنجی از طیف لیکرت استفاده شده است. در ادامه داده های جمع آوری شده در نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفت. پایایی پرسشنامه با ضریب آلفای کرونباخ و اعتبار با میانگین واریانس تبیین شده مورد تایید قرار گرفت. در ادامه با بهره گیری ازآزمون های آماری ناپارامتری کولموگروف-اسمیرونوف, نسبت (بینم), میانگین رتبه ها و آزمون من-ویتنی به بررسی پرسشهای پژوهش پرداخته شده است. نتایج گویای آن است که شاخص های «زیرساخت و کیفیت», «مدرس» و «عوامل فناوری» از منظر دانشجویان دانشگاه تهران به ترتیب واجد بالاترین اولویت هستند. همچنین میان نگرش دانشجویان پردیس فارابی و دانشکده مدیریت دانشگاه تهران تفاوت معناداری وجود ندارد. ارائه مدل جدید در ارزیابی کیفیت آموزش الکترونیکی از جمله نوآوری های پژوهش محسوب می شود. همچنین عدم نگاه عمیق به پدیده مورد بررسی به واسطه رویکرد پژوهش کمی از جمله محدودیت های پژوهش قلمداد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، احمدرضا، و شهریاری فرد، آذین. (1395). شناسایی و اولویت بندی شاخص های دخیل بر کیفیت آموزش الکترونیک. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 10(4)، 307-318. SID. https://sid.ir/paper/503090/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی احمدرضا، شهریاری فرد آذین. شناسایی و اولویت بندی شاخص های دخیل بر کیفیت آموزش الکترونیک. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1395؛10(4):307-318. Available from: https://sid.ir/paper/503090/fa

    IEEE: کپی

    احمدرضا قاسمی، و آذین شهریاری فرد، “شناسایی و اولویت بندی شاخص های دخیل بر کیفیت آموزش الکترونیک،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 10، no. 4، pp. 307–318، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/503090/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button