مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,669
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,343
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های نگرشی اعضای هیات علمی در آموزش الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 87

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش بررسی نگرش اعضای هیات علمی دانشگاه ها نسبت به آموزش مجازی (الکترونیکی) که به روش سنتی, روش مجازی و هر دو روش صورت می گیرد, می باشد. روش تحقیق این مطالعه از نوع علی- مقایسه ای است. جامعه آماری تحقیق نیز شامل استادان شاغل به کار در دانشکده های فنی و علوم پایه دانشگاه های شهر تهران می باشد. روش نمونه گیری, به صورت تصادفی طبقه ای نسبتی است. ابزار به کار رفته در این پژوهش شامل پرسشنامه نگرش اعضای هیات علمی نسبت به آموزش الکترونیک می باشد. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش تحلیل واریانس چند متغیری استفاده گردیده است. نتایج, حاکی از آن است که: -1 عامل کاهش تعامل بین استاد و دانشجو در اعضای هیات علمی که به روش سنتی آموزش می دهند از گروهی که به هر دو روش تدریس می کنند, بیشتر است. -2 عامل توسعه مهارت در آموزش مجازی در اعضای هیات علمی که به روش مجازی و هر دو روش تدریس می کنند, کمتر است. -3 آگاهی به آموزش مجازی در اعضای هیات علمی که به روش سنتی تدریس می کنند از گروهی که به هر دو روش آموزش می دهند, کمتر است. به طور کلی, به نظر می رسد افرادی که در زمینه آموزش مجازی آگاهی دارند, توسعه مهارت, عامل گرایش آنها به آموزش مجازی است. در حالی که افرادی که درباره آموزش مجازی آگاهی ندارند به دلیل نوع تعامل در این شیوه و همچنین عدم آگاهی نسبت به این آموزش به آن گرایش نشان نمی دهند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صالح صدق پور، بهرام، و میرزایی، شراره. (1387). چالش های نگرشی اعضای هیات علمی در آموزش الکترونیکی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 3(1)، 77-87. SID. https://sid.ir/paper/155551/fa

Vancouver: کپی

صالح صدق پور بهرام، میرزایی شراره. چالش های نگرشی اعضای هیات علمی در آموزش الکترونیکی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1387؛3(1):77-87. Available from: https://sid.ir/paper/155551/fa

IEEE: کپی

بهرام صالح صدق پور، و شراره میرزایی، “چالش های نگرشی اعضای هیات علمی در آموزش الکترونیکی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 3، no. 1، pp. 77–87، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155551/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button