مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,088
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

878
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه خلاقیت و سبک یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان کارشناسی کشاورزی دانشگاه زنجان

صفحات

 صفحه شروع 30 | صفحه پایان 43

چکیده

 پیشرفت تحصیلی دانشجویان تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله سبک یادگیری و نیز میزان خلاقیت آن ها می باشد. با شناخت نوع سبک یادگیری, توانایی خلاقیت دانشجویان و ارتباط آن ها با پیشرفت تحصیلی زمینه حرکت به سوی یادگیری هدفمند فراهم می شود که هدف این تحقیق توصیفی همبستگی را شامل می شد. ابزار تحقیق پرسشنامه استاندارد خلاقیت تورنس و پرسشنامه سبک یادگیری کلب بود. باور به استفاده پرشمار این دو پرسشنامه در تحقیق های پیشین, روایی آن ها مورد تائید و با انجام بررسی مقدماتی 30 دانشجو و محاسبه ضریب پایایی ترکیبی بزرگتر از 0.85 برای بخش های مختلف پایایی آن تائید شد. جامعه ی آماری همه ی دانشجویان کشاورزی دانشگاه زنجان در مقطع کارشناسی بودند (724 تن) که از طریق فرمول کوکران, حجم نمونه ای به شمار 217 دانشجو و با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی گزینش و بررسی شدند. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS21 تحلیل و از آمار توصیفی و تحلیلی برای گزارش استفاده شد. نتایج نشان دادند که بیشتر دانشجویان (81.6 درصد) از نظر خلاقیت, در سطح متوسط به پایین بودند. سبک یادگیری جذب کننده با بیشترین فراوانی (39.6 درصد) در رتبه اول بود و سبک های یادگیری انطباق یابنده (34.6درصد), واگرا (14.5 درصد) و هم گرا (11.5 درصد) در رتبه های بعدی قرار داشتند. آزمون نامشخصه ای کروسکال والیس نشان داد دانشجویان با سبک های یادگیری چهارگانه از نظر خلاقیت تفاوت معنی داری با همدیگر نداشتند. نتایج رگرسیون لجستیک نیز نشان داد که از بین متغیرهای خلاقیت و سبک یادگیری تنها متغیر خلاقیت به عنوان مهم ترین عامل متمایزکننده دو گروه دانشجویان با پیشرفت تحصیلی خوب و ضعیف درمجموع توانست 77.9 درصد از کل پاسخگویان را به درستی جداسازی کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هوشمندان مقدم فرد، زهرا، و شمس، علی. (1395). رابطه خلاقیت و سبک یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان کارشناسی کشاورزی دانشگاه زنجان. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، -(36)، 30-43. SID. https://sid.ir/paper/504824/fa

    Vancouver: کپی

    هوشمندان مقدم فرد زهرا، شمس علی. رابطه خلاقیت و سبک یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان کارشناسی کشاورزی دانشگاه زنجان. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی[Internet]. 1395؛-(36):30-43. Available from: https://sid.ir/paper/504824/fa

    IEEE: کپی

    زهرا هوشمندان مقدم فرد، و علی شمس، “رابطه خلاقیت و سبک یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان کارشناسی کشاورزی دانشگاه زنجان،” پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، vol. -، no. 36، pp. 30–43، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/504824/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button