مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,004
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,269
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین سبک های یادگیری با خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد گروه علوم تربیتی، روان شناسی و علوم اجتماعی واحد رودهن

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 38

چکیده

 زمینه: هدف هر گونه فعالیت آموزشی ایجاد یادگیری است. یادگیری فعالیتی است که از سوی یادگیرنده ایجاد می شود تا به تغییر در او منتهی شود.هدف: بررسی رابطه سبک های یادگیری با خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان انجام شده است مقطع کارشناسی ارشد گروه علوم تربیتی, روان شناسی و علوم اجتماعی واحد رودهن.روش پژوهش: این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری آن کلیه دانشجویان مقطع ارشد گروه علوم تربیتی, روان شناسی و علوم اجتماعی واحد روهن شامل 1200 نفر که در سال تحصیلی 95-96 مشغول به تحصیل می باشند. از این تعداد 291 نفر به روش طبقه ای و تصادفی ساده انتخاب شدند در بخش آمار توصیفی از جداول توزیع فراوانی, فراوانی درصدی, میانه, میانگین, مد, انحراف معیار, ضریب کجی و کشیدگی و در بخش آمار استنباطی از طریق آزمون اسمیرنوف–کولموگروف, از آزمون های پارامتریک شامل آزمون رگرسیون خطی چندگانه و ضریب همبستگی پیرسون از طریق نرم افزار SPSS داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: با توجه به داده ها می توان قضاوت کرد که بین سبک های یادگیری با خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان مقطع ارشد دانشگاه آزاد واحد رودهن رابطه معناداری وجود دارد.نتیجه گیری: نتیجه تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد, از دیدگاه دانشجویان با افزایش بکارگیری سبک های یادگیری, خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان نیز افزایش می یابد. بعلاوه با افزایش کاربرد سبک یادگیری واگرا, همگرا, جذب کننده و انطباق دهنده خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان نیزافزایش می یابد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقدمی، معصومه، و رشیدی، ذوالفقار. (1396). رابطه بین سبک های یادگیری با خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد گروه علوم تربیتی, روان شناسی و علوم اجتماعی واحد رودهن. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 7(2 )، 1-38. SID. https://sid.ir/paper/223231/fa

    Vancouver: کپی

    مقدمی معصومه، رشیدی ذوالفقار. رابطه بین سبک های یادگیری با خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد گروه علوم تربیتی, روان شناسی و علوم اجتماعی واحد رودهن. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1396؛7(2 ):1-38. Available from: https://sid.ir/paper/223231/fa

    IEEE: کپی

    معصومه مقدمی، و ذوالفقار رشیدی، “رابطه بین سبک های یادگیری با خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد گروه علوم تربیتی, روان شناسی و علوم اجتماعی واحد رودهن،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 7، no. 2 ، pp. 1–38، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223231/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button