مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,136
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

454
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

موقعیت یابی راهبردی و شناسایی عوامل کلیدی موثر بر جذب نخبگان در ارتش جمهوری اسلامی ایران

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 25

چکیده

 نخبگان, به واسطه هوش, خلاقیت و توان علمی, ظرفیت گران سنگی هستند که بهره گیری از آنان, در ارتش موضوعی حایز اهمیت است و جذب آنان در بازار کار رقابتی موجود, امری حیاتی به شمار می رود. لازمه مدیریت جذب نخبگان, داشتن شناختی دقیق از عوامل موثر خارجی و داخلی آجا برای جذب آنهاست. مساله این تحقیق فقدان شناخت عوامل موثر خارجی و داخلی آجا برای جذب نخبگان جدیدالاستخدام می باشد. تحقیق از نوع, کاربردی و روش تحقیق توصیفی- تحلیلی است. تحقیق به شیوه خبرگی انجام شد. روش های گردآوری اطلاعات, کتابخانه ای و میدانی بود. پرسشنامه محقق ساخته به 130 نفر از جامعه آماری ارائه و تعداد 117 پرسشنامه جمع آوری گردید. به منظور تعیین میزان پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی, با بهره گیری از ماتریس ارزیابی عوامل داخلی, ماتریس ارزیابی عوامل خارجی و از فن طوفان مغزی استفاده شد. در نتایج تحقیق, ابعاد و مولفه های شناخت عوامل خارج و داخل آجا مشخص شد. در بعد محیط داخلی, مولفه هایی بدین شرح تعیین گردیدند: نیرویابی, گزینش, آموزش, پژوهش, فناوری, به کارگیری, جبران خدمات, فرهنگ و جو سازمانی, مقررات و منابع مالی. بعد محیط خارجی, به دو محیط دور و نزدیک دسته بندی شد. تحلیل محیط دور, به روش پستل انجام گرفت و محیط نزدیک با سه مولفه آموزش, پژوهش و نظامی تحلیل گردید. عوامل کلیدی خارجی و داخلی احصا و تعداد 10 نقطه قوت, 6 نقطه ضعف, 5 فرصت و 4 تهدید مشخص شدند. با توجه به ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام راهبردی, آجا برای جذب نخبگان در ناحیه تهاجمی قرار دارد و باید با استفاده از نقاط قوت داخلی, از فرصت های خارجی بهره برداری نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهلایی، ناصر. (1395). موقعیت یابی راهبردی و شناسایی عوامل کلیدی موثر بر جذب نخبگان در ارتش جمهوری اسلامی ایران. مدیریت نظامی، 16(64)، 1-25. SID. https://sid.ir/paper/504828/fa

    Vancouver: کپی

    شهلایی ناصر. موقعیت یابی راهبردی و شناسایی عوامل کلیدی موثر بر جذب نخبگان در ارتش جمهوری اسلامی ایران. مدیریت نظامی[Internet]. 1395؛16(64):1-25. Available from: https://sid.ir/paper/504828/fa

    IEEE: کپی

    ناصر شهلایی، “موقعیت یابی راهبردی و شناسایی عوامل کلیدی موثر بر جذب نخبگان در ارتش جمهوری اسلامی ایران،” مدیریت نظامی، vol. 16، no. 64، pp. 1–25، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/504828/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button