Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,107
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

330
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی اثربخشی فرایندهای مدیریت دانش ازدیدگاه مدیران و کارشناسان وزارت ورزش و جوانان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 امروزه نگرش دانش- محوری و بهره گیری از تجربه و علم, نقش اصلی در توسعه و گسترش سازمان ها ایفا می نماید. بنابراین, برای ایجاد دانش و نوآوری و در نتیجه افزایش قابلیت های علمی, تکنولوژیکی, مدیریتی و اجرایی سازمان ها و تبدیل نمودن آنها به یک نظام دانش- مدار کارآمد, بررسی اثربخشی فرایندهای مدیریت دانش اجتناب ناپذیر است.هدف این پژوهش, بررسی میزان اثربخشی فرایندهای مدیریت دانش از دیدگاه مدیران و کارشناسان وزارت ورزش و جوانان بود که تعداد 163 نفر از مدیران و کارشناسان (40 مدیر و 123 کارشناس) به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها, از پرسشنامه فرایند های مدیریت دانش با پایایی 0.944 استفاده گردید و بنا بر نتایج یافته های پژوهش, فرض آزمون مبنی بر وجود سطح متوسط اثربخشی فرایندهای مدیریت دانش از دیدگاه مدیران و کارشناسان با 95 درصد اطمینان رد شد. در حقیقت, نتایج نشان داد که از دیدگاه مدیران و کارشناسان, میزان این مولفه ها کمتر از حد متوسط بوده است.همچنین, فرض آزمون مبنی بر متفاوت بودن دیدگاه مدیران و کارشناسان نسبت به میزان اثربخشی فرایندهای مدیریت دانش تایید گردید. در واقع, به طور متوسط میزان اثربخشی فرایندهای مدیریت دانش از دیدگاه مدیران بیشتر از این میزان از دیدگاه کارشناسان ارزیابی شده است. می توان نتیجه گرفت که برای افزایش اثربخشی مدیریت دانش, ارزیابی پیاده سازی آن اهمیت بسزایی دارد و با توجه به اینکه مدیریت دانش جزو برنامه های راهبردی است, برای بهبود اثربخشی ایجاد نقشه دانش و آموزش مدون کارکنان سازمان و استفاده از فناوری اطلاعات پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، فروغ، قاسمی، حمید، و فراهانی، ابوالفضل. (1393). ارزیابی اثربخشی فرایندهای مدیریت دانش ازدیدگاه مدیران و کارشناسان وزارت ورزش و جوانان. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، 13(24 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/505266/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی فروغ، قاسمی حمید، فراهانی ابوالفضل. ارزیابی اثربخشی فرایندهای مدیریت دانش ازدیدگاه مدیران و کارشناسان وزارت ورزش و جوانان. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان[Internet]. 1393؛13(24 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/505266/fa

    IEEE: کپی

    فروغ محمدی، حمید قاسمی، و ابوالفضل فراهانی، “ارزیابی اثربخشی فرایندهای مدیریت دانش ازدیدگاه مدیران و کارشناسان وزارت ورزش و جوانان،” مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، vol. 13، no. 24 ، pp. 0–0، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/505266/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button