Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

804
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

543
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه توسعه تجربه یادگیری از طریق مشارکت کلاسی با مقوله نظم دهی هیجانی، اضطراب و افسردگی در بین دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه رازی

صفحات

 صفحه شروع 138 | صفحه پایان 165

چکیده

 هدف: هدف این پژوهش تعیین رابطه توسعه تجربه یادگیری از طریق مشارکت کلاسی با نظم دهی هیجانی و اضطراب و افسردگی دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه رازی است.روش شناسی: پژوهش حاضر از نوع کاربردی است و به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری شامل دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه رازی در سال تحصیلی 95-96 است که در مجموع 120 نفر می باشند. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 92 نفر تعیین شد. برای گردآوری داده ها از دو پرسش نامه سنجش توسعه یادگیری از طریق مشارکت و سنجش وضعیت اضطراب و افسردگی و نظم دهی هیجانی, استفاده شده است. همچنین, تجزیه و تحلیل داده های پژوهش با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی و با کمک نرم افزار آماری اس پی اس اس انجام شده است.یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد میانگین یادگیری از طریق مشارکت کلاسی و ابعاد آن, از دیدگاه دانشجویان مورد بررسی, بیش از متوسط و در سطح مطلوب است. بیشترین فراوانی مربوط به «طبیعت درس ها و مشارکت کلاسی» (4.02) و کمترین فراوانی مربوط به «موانع مشارکت در کلاس» (2.84) است. به طورکلی نتایج نشان داد بین مولفه های یادگیری از طریق مشارکت و اضطراب و افسردگی و نظم دهی هیجانی رابطه معناداری وجود دارد.نتیجه گیری: یادگیری از طریق مشارکت کلاسی یکی از روش های موثر آموزشی است که در بین روش های مختلف آموزش و یادگیری, متخصصان آن را پیشنهاد می کنند. تلاش و مطالعه بیشتر دانشجویان مضطرب و افسرده منجر به بهبود عملکرد تحصیلی و افزایش یادگیری آنها می شود. بنابراین, تبدیل کلاس های درس به گروه های فعال پرسش وپاسخ به دانشجویان, فرصت مشارکت فعال و توسعه یادگیری در کلاس را خواهد داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهرامی نیا، سارا، رحیمی، صالح، و ماهی فرد، شبنم. (1396). بررسی رابطه توسعه تجربه یادگیری از طریق مشارکت کلاسی با مقوله نظم دهی هیجانی, اضطراب و افسردگی در بین دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه رازی. کتابداری و اطلاع رسانی، 20(1 (پیاپی 77) )، 138-165. SID. https://sid.ir/paper/505321/fa

    Vancouver: کپی

    بهرامی نیا سارا، رحیمی صالح، ماهی فرد شبنم. بررسی رابطه توسعه تجربه یادگیری از طریق مشارکت کلاسی با مقوله نظم دهی هیجانی, اضطراب و افسردگی در بین دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه رازی. کتابداری و اطلاع رسانی[Internet]. 1396؛20(1 (پیاپی 77) ):138-165. Available from: https://sid.ir/paper/505321/fa

    IEEE: کپی

    سارا بهرامی نیا، صالح رحیمی، و شبنم ماهی فرد، “بررسی رابطه توسعه تجربه یادگیری از طریق مشارکت کلاسی با مقوله نظم دهی هیجانی, اضطراب و افسردگی در بین دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه رازی،” کتابداری و اطلاع رسانی، vol. 20، no. 1 (پیاپی 77) ، pp. 138–165، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/505321/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا