مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,024
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

723
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارتهای نظم دهی هیجانی بر بهزیستی روان شناختی دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 40 | صفحه پایان 46

چکیده

 مقدمه: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارت های نظم دهی هیجانی بر بهزیستی روان شناختی دانشجویان پرستاری دختر دارای نشانگان افسردگی, اضطراب و استرس می باشد.روش کار: این پژوهش از نوع مطالعه نیمه تجربی است و از طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. برای دستیابی به هدف مذکور با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده, 3 گروه به طور تصادفی انتخاب و پرسشنامه نشانگان افسردگی, اضطراب و استرس (DASS-21) بر روی تمامی آنان اجرا گردید. سپس از بین دانشجویان دارای نمره بالا در افسردگی, اضطراب و استرس, تعداد 24 نفر به طور تصادفی در دو گروه مداخله (12 نفر) و کنترل (12 نفر) جایگزین شدند. آموزش تنظیم هیجان برای گروه مداخله با کسب رضایت از آن ها به مدت 8 جلسه 60 دقیقه ای اعمال گردید. ابزار مورد استفاده در این پژوهش نیز پرسشنامه بهزیستی روان شناختی ریف (SPWB) و پرسشنامه افسردگی, اضطراب و استرس (DASS-21) بود.یافته ها: نتایج تحلیل نشان داد که آموزش مهارت های نظم دهی هیجانی در مقایسه با گروه کنترل به طور معناداری در افزایش بهزیستی روان شناختی دانشجویان پرستاری دارای نشانگان افسردگی, اضطراب و استرس موثر بوده است (p<0.001)نتیجه گیری: از آنجا که آموزش مهارت های نظم دهی هیجانی بر افزایش بهزیستی روان شناختی دانشجویان پرستاری دارای نشانگان افسردگی, اضطراب و استرس موثر بوده است, می تواند در ارتقای سلامت روان دانشجویان مورد استفاده واقع گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محرابی پری، سحر، مهدی نژاد گرجی، گلین، خاکپور، مسعود، سنجری باجگیران، پریسا، آقابابایی، زهره، و صابری، غلامحسین. (1396). اثربخشی آموزش مهارتهای نظم دهی هیجانی بر بهزیستی روان شناختی دانشجویان پرستاری. آموزش پرستاری، 6(5 )، 40-46. SID. https://sid.ir/paper/238298/fa

    Vancouver: کپی

    محرابی پری سحر، مهدی نژاد گرجی گلین، خاکپور مسعود، سنجری باجگیران پریسا، آقابابایی زهره، صابری غلامحسین. اثربخشی آموزش مهارتهای نظم دهی هیجانی بر بهزیستی روان شناختی دانشجویان پرستاری. آموزش پرستاری[Internet]. 1396؛6(5 ):40-46. Available from: https://sid.ir/paper/238298/fa

    IEEE: کپی

    سحر محرابی پری، گلین مهدی نژاد گرجی، مسعود خاکپور، پریسا سنجری باجگیران، زهره آقابابایی، و غلامحسین صابری، “اثربخشی آموزش مهارتهای نظم دهی هیجانی بر بهزیستی روان شناختی دانشجویان پرستاری،” آموزش پرستاری، vol. 6، no. 5 ، pp. 40–46، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238298/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button