مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,059
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

726
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بخش بندی چند معیاره بازار برای مشتریان عمده یک شرکت فولاد سازی در ایران با استفاده ازعناصر ارزش پیشنهادی

صفحات

 صفحه شروع 163 | صفحه پایان 185

چکیده

 استراتژی بازار انبوه,معمولادریک بازار رقابتی شانس کمتری برای موفقیت دارد. با بخشبندی یک بازار ناهمگن به تعدادی بازار کوچکترو همگن می توان انتظار داشت که منابع به روشی کاراتر استفاده شود. هدف این مطالعه مدلسازی ریاضی بخشبندی بازار یک شرکت فولاد سازی در ایران با استفاده از عناصر ارزش پیشنهادی شرکت است.داده های مورد استفاده,عناصر ارزش پیشنهادی شرکت است که شامل ارائه محصولات با کیفیت مطلوب, تحویل به موقع, ارائه اطلاعات فنی و تجاری, توسعه سبد محصولات, ارائه محصولات با قیمت و شرایط پرداخت رقابتی و تامین پایدار نیاز مشتری می باشد.مدل مذکور جهت تحلیل داده های 129 مشتری عمده شرکت به کار گرفته شده است. این مدل با نرم افزار GAMS حل گردیده و تعداد بخش بهینه برابر 9 به دست آمده است. در این پژوهش, علاوه بر مقایسه نتایج حاصله با روش هایی مثل کی مینز و شبکه ها ی عصبی,بدلیل چند معیاره بودن ماهیت بخشبندی صورت گرفته,تحلیل ممیزی داده ها, یعد از بخشبندی انجام شده است و درصد موفقیت قاعده رده بندی برابر با 95.3 % بدست آمده است و همچنین معیار شباهت برای تعلق هر مشتری جدید احتمالی محاسبه گردیدهاست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یاوری، زهرا، رنجبریان، بهرام، و کتابی، سعیده. (1394). بخش بندی چند معیاره بازار برای مشتریان عمده یک شرکت فولاد سازی در ایران با استفاده ازعناصر ارزش پیشنهادی. پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 7(13)، 163-185. SID. https://sid.ir/paper/505626/fa

    Vancouver: کپی

    یاوری زهرا، رنجبریان بهرام، کتابی سعیده. بخش بندی چند معیاره بازار برای مشتریان عمده یک شرکت فولاد سازی در ایران با استفاده ازعناصر ارزش پیشنهادی. پژوهشنامه مدیریت اجرایی[Internet]. 1394؛7(13):163-185. Available from: https://sid.ir/paper/505626/fa

    IEEE: کپی

    زهرا یاوری، بهرام رنجبریان، و سعیده کتابی، “بخش بندی چند معیاره بازار برای مشتریان عمده یک شرکت فولاد سازی در ایران با استفاده ازعناصر ارزش پیشنهادی،” پژوهشنامه مدیریت اجرایی، vol. 7، no. 13، pp. 163–185، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/505626/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button