مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,612
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

516
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی عوامل انگیزشی موثر بر تسهیم دانش بین کارکنان دانشی با رویکرد تصمیم گیری چندمعیاره فازی (F-MCDM)

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 62

چکیده

 این پژوهش با هدف شناسایی عوامل انگیزشی موثر بر تسهیم دانش کارکنان دانشی سازمان و اولویت بندی این عوامل, مورد مطالعه قرار گرفته است. همچنین به ارائه چارچوبی برای مدیران, برای اشتراک دانش از سوی کارکنان دانشی و افزایش تمایل آن ها در این امر, به منظور غلبه بر مشکلات فعلی سازمان پرداخته شده است.در اقتصاد دانشی, سازمان های دانش محور به طور خاص, حساب ویژه ای روی کارکنان خود باز می کنند. تسهیم دانش برای سازمان ها مهم است, چرا که آنها را قادر می سازد مهارت های خود را بهبود دهند و برایشان ارزش, اعتبار و مزیت رقابتی ایجاد می کند, زیرا وقتی دانش فردی و تجارب کارکنان با هم به اشتراک گذاشته شده و ترکیب شود, نوآوری بوجود می آید.در راستای پاسخ به سوالات تحقیق از تکنیک های معتبر تصمیم گیری چندمعیاره فازی (F-MCDM) استفاده شده است. جهت تعیین اهمیت نسبی معیارها و رتبه بندی آن ها تکنیک AHP فازی مورد استفاده قرار گرفته است. در نهایت برای اولویت بندی گزینه های مدل سلسله مراتبی (مراحل چهارگانه فرآیند تسهیم دانش) از تکنیک TOPSIS فازی استفاده شده است. بر اساس نتایج رتبه بندی «شاخص اعتماد به مدیریت», با بیشترین وزن, رتبه اول را به خود اختصاص داده است. همچنین پس از بررسی میزان تاثیر هریک از 21 شاخص مذکور بر چهار مرحله فرآیند تسهیم دانش, «درونی سازی» در حوزه مورد مطالعه, بیشتر از سایر مراحل فرآیند تسهیم دانش دارای اهمیت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مدیری، محمود، شکیبایی ثابت، معصومه، و رنگریز، حسن. (1393). شناسایی و اولویت بندی عوامل انگیزشی موثر بر تسهیم دانش بین کارکنان دانشی با رویکرد تصمیم گیری چندمعیاره فازی (F-MCDM). مدیریت توسعه و تحول، 6(18)، 49-62. SID. https://sid.ir/paper/506207/fa

    Vancouver: کپی

    مدیری محمود، شکیبایی ثابت معصومه، رنگریز حسن. شناسایی و اولویت بندی عوامل انگیزشی موثر بر تسهیم دانش بین کارکنان دانشی با رویکرد تصمیم گیری چندمعیاره فازی (F-MCDM). مدیریت توسعه و تحول[Internet]. 1393؛6(18):49-62. Available from: https://sid.ir/paper/506207/fa

    IEEE: کپی

    محمود مدیری، معصومه شکیبایی ثابت، و حسن رنگریز، “شناسایی و اولویت بندی عوامل انگیزشی موثر بر تسهیم دانش بین کارکنان دانشی با رویکرد تصمیم گیری چندمعیاره فازی (F-MCDM)،” مدیریت توسعه و تحول، vol. 6، no. 18، pp. 49–62، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/506207/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button