مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

637
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

290
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در مجموعه منابع الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 79

چکیده

 هدف: بررسی وضعیت مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز از سه جنبه دانش, نگرش و هفت فعالیت مدیریت اطلاعات شخصی (شامل دوباره یابی, ذخیره سازی, سازماندهی, نگهداشت, مدیریت جریان اطلاعات, ارزش یابی و ارزش گذاری, و مفهوم سازی) بر اساس مدل جونز است.روش: این پژوهش به روش پیمایشی و توصیفی_ تحلیلی انجام و از پرسش نامه تصحیح شده «آموزنده» (1390) استفاده شد. با تعیین تعداد کل دانشجویان تحصیلات تکمیلی (4422 نفر) و با استفاده از جدول کرجسی_ مورگان, تعداد تقریبی نمونه354 نفر تعیین گردید. از میان 354 پرسش نامه توزیع شده, 304 پرسش نامه برگردانده (نرخ پاسخ 85.87%) و کار تجزیه وتحلیل یافته ها بر اساس تعداد مذکور انجام شد. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و برای تعیین معنا داری تفاوت ها از آمار استنباطی (آزمون تی و تحلیل واریانس) استفاده شد.یافته ها: یافته های توصیفی منتج از پژوهش نشان داد میانگین های دانش, نگرش و مجموع هفت فعالیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ترتیب برابر با3.20 , 3.97, و 2.86 و میانگین کل مدیریت اطلاعات شخصی آنان برابر با 3.02 و در سطح متوسط است. در این پژوهش به نقش چهار متغیر جنسیت, سن, دانشکده محل تحصیل و مقطع تحصیلی در مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان پرداخته و مشخص شد که از میان این عوامل«مدیریت اطلاعات شخصی» در بین دانشکده های مختلف با توجه به سطح معناداری 0.04 تفاوت معناداری وجود دارد, ولی میان زنان و مردان و دانشجویان با مقاطع و گروه سنی های مختلف تفاوت معناداری وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کوکبی، مرتضی، حیدری، غلامرضا، و مجاور، آیدا. (1396). بررسی وضعیت مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در مجموعه منابع الکترونیکی. کتابداری و اطلاع رسانی، 20(4 (پیاپی 80) )، 56-79. SID. https://sid.ir/paper/506731/fa

    Vancouver: کپی

    کوکبی مرتضی، حیدری غلامرضا، مجاور آیدا. بررسی وضعیت مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در مجموعه منابع الکترونیکی. کتابداری و اطلاع رسانی[Internet]. 1396؛20(4 (پیاپی 80) ):56-79. Available from: https://sid.ir/paper/506731/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی کوکبی، غلامرضا حیدری، و آیدا مجاور، “بررسی وضعیت مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در مجموعه منابع الکترونیکی،” کتابداری و اطلاع رسانی، vol. 20، no. 4 (پیاپی 80) ، pp. 56–79، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/506731/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button